Samsung atakuje dziwnymi reklamami. A jak promują się inne firmy? [wideo]

Samsung atakuje dziwnymi reklamami. A jak promują się inne firmy? [wideo]22.11.2012 16:00
Reklama Samsunga (Fot. YouTube)
Marta Wawrzyn

Reklamy Apple'a ostatnio stały się nudne, Microsoft nigdy nie zaczął robić ciekawych spotów, a tymczasem Samsung szaleje. Najpierw atakował iPhone'a, potem w bardzo dziwnej reklamie zaprezentował znaną z memów dziewczynę, by w końcu wyskoczyć z reklamą z biciem piesków, którą po protestach zdjęto.

Reklamy Apple'a ostatnio stały się nudne, Microsoft nigdy nie zaczął robić ciekawych spotów, a tymczasem Samsung szaleje. Najpierw atakował iPhone'a, potem w bardzo dziwnej reklamie zaprezentował znaną z memów dziewczynę, by w końcu wyskoczyć z reklamą z biciem piesków, którą po protestach zdjęto.

Były czasy, kiedy firmy z branży IT zaskakiwały pomysłowymi spotami reklamowymi. Były też czasy, kiedy reklamy firm z branży IT oglądało się jak małe dzieła sztuki. Dzisiejszych reklam nikt nie będzie za 10 czy 20 lat wspominał, bo nie ma w nich nic przełomowego ani interesującego.

Wśród tych, którzy próbują być choć trochę kreatywni, panuje moda na odnoszenie się do tego, co jest na czasie - np. do memów, które - owszem - widzieli niemal wszyscy, ale o których też wszyscy szybko zapomną. I choćby dlatego nowe "1984" raczej teraz nie powstanie.

Dziwne reklamy Samsunga

Reklama jest niezbyt zrozumiała, niewiele się z niej też można dowiedzieć o promowanym produkcie. Założenie pewnie było takie, że dysku zapragną ci, którzy są na bieżąco z memami. Coś tu jednak "nie klika".

Wolę już "Gangnam Style", z którym Samsung wyskoczył podczas IFA.

Gangnam Style - Samsung Mobilers

Na jeden dobry pomysł ostatnio jednak przypadają dwa kiepskie. Ostatnio Samsung został zmuszony przez wściekłych właścicieli psów do zdjęcia reklamy, w której właściciele komputerów wyładowywali złość na swoich urządzeniach, tak jak na małych pieskach. Komputery, które miały nosy, uszy i łapki, tak jak pieski, były bite albo wyrzucane przez właścicieli. Miało to zachęcać do kupowania wspomnianego już dysku SSD 840.

Źródło zdjęć: © [źródło](http://s2.blomedia.pl/gadzetomania.pl/images/2012/11/samsungpieski328550.jpg)
Źródło zdjęć: © [źródło](http://s2.blomedia.pl/gadzetomania.pl/images/2012/11/samsungpieski328550.jpg)

"Kreatywne" reklamy Samsunga przynoszą więc ostatnio więcej kłopotów niż pożytku. Firmie zdecydowanie lepiej wychodzi wyśmiewanie fanów Apple'a niż wymyślanie czegoś od podstaw.

Apple Mac TV ad - Mayday

Apple Mac TV ad - Labor Day

Nie zachwyciły mnie też wrześniowe reklamy iPhone'a 5.

Co się dzieje z Apple'em? AntyWeb twierdził w lipcu, że po prostu zmienia się grupa docelowa. Sprzęt z jabłuszkiem ma już kupować nie geekowska elita, ale również zwykły Kowalski, który czasem może potrzebować pomocy Geniusza Apple'a. I nie powinien się tego wstydzić, powinien wiedzieć, że takich jak on jest wielu.

Z kolei jesienne spoty Microsoftu, promujące m.in. Windows 8 i Microsoft Surface, niby są OK. Nie denerwują, nie propagują bicia piesków, nie wmawiają klientom, że potrzebują geniusza do obsługi sprzętu. Przebija z nich totalna, nieskażona żadną oryginalną myślą nijakość.

Windows 8 - Sign in with a Smile - Ad

Firmy z branży IT niestety zasypują ostatnio świat dziesiątkami niewartych zapamiętania reklam. Nawet kiedy idą ze sobą na noże, nie jest to tak ekscytujące jak 10 czy 20 lat temu. W końcu czy ktoś jeszcze pamięta wymyślonego rok temu przez Microsoft Gmail Mana?

A tych panów z dawnych reklam Apple'a kojarzą chyba wszyscy.

APPLE BOY VS MICROSOFT MAN

I taka właśnie jest różnica między tym, co było, a tym, co jest teraz.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.