Samsung KS7000: najtańszy telewizor z flagowej linii SUHD 2016

Samsung KS7000: najtańszy telewizor z flagowej linii SUHD 201625.04.2016 18:53
Źródło zdjęć: © Samsung
Łukasz Skałba

Samsung SUHD to flagowa linia telewizorów Samsunga. W 2016 roku doczekała się ona odświeżenia. Pojawiło się kilka ciekawych technologii, które w większości są obecne również w najtańszym przedstawicielu serii.

Rok temu Samsung hucznie ogłosił premierę zupełnie nowej generacji telewizorów - SUHD. Sporo w tym oczywiście marketingowej papki, ale fakt faktem, flagowa seria Samsunga oferował świetną jakość obrazu, genialnie odwzorowane kolory i ogromny kontrast. Cena też niestety była kosmiczna.

Propozycja koreańskiego producenta na 2016 rok jeszcze bardziej udoskonala dotychczasowe modele. Co ciekawe, najtańszy model SUHD o przekątnej 49 cali i bez zakrzywionego panelu, jest dostępny w całkiem normalnej cenie - 4999 zł. Postanowiłem sprawdzić co oferuje i czy warto brać pod uwagę najtańszy model najdroższej serii Samsunga.

Telewizor HDR nie musi kosztować fortuny

HDR w telewizorach to nowość. Taki rodzaj ekranu wyświetla więcej szczegółów w skrajnych warunkach oświetleniowych. Dzięki temu niebo nie będzie prześwietlone, a gęste cienie mrocznych korytarzy będą pełne detali.

Dzięki panelowi HDR kontrast jest wyższy, biel bielsza, a refleksy świetlne i faktury powierzchni bardziej realistyczne. Niezbędna jest do tego odpowiednio wysoka maksymalna jasność ekranu.

Starsze telewizory miały jasność 100-200 nitów. W przypadku SUHD ten parametr wynosi natomiast aż 1000 nitów. Samsung zapewnia, że dzięki temu, wirtualny wschód słońca może nas naprawdę razić.

Źródło zdjęć: © Samsung
Źródło zdjęć: © Samsung

Quantum Dot: 64 razy więcej kolorów

Standardowe telewizory (nawet z rozdzielczością Ultra HD) są w stanie pokryć tylko co najwyżej 33,5% barw widzianych przez ludzkie oko. Niektóre nowe telewizory próbują na różne sposoby zwiększyć tę wartość. Urządzenia z tzw. szeroką paletą barw (wide color gamut), pokrywają 42 - 57% tego, co widzimy naszym wzrokiem.

Jednym z rozwiązań poszerzającym przestrzeń barwową jest stosowanie kropek kwantowych. Znajdują się one między diodami podświetlającymi ekran, a filtrami kolorów. Ich rozmiar nie przekracza natomiast kilku nanometrów.

Pierwsze urządzenia wykorzystujące to rozwiązanie pojawiły się na rynku już w 2013 roku, jednak ich żywot był krótki, gdyż technologia nie była wtedy jeszcze wystarczająco dopracowana.

Z sukcesem kropki kwantowe zastosował dopiero Samsung w pierwszej generacji telewizorów SUHD. Są to półprzewodnikowe nanokryształy, które w odpowiednich warunkach emitują światło o różnej barwie.

Kolor emisji jest tutaj uzależniony od wielkości kropki. Technologia ta pozwala na wyświetlenie 1 miliarda kolorów. Tradycyjne telewizory (jak i prawie wszystkie inne ekrany) wyświetlają ich "tylko" 16 milionów.

Mamy więc 64-krotny skok. Co to oznacza dla użytkownika? Kolory reprodukowane przez telewizor są bardziej nasycone i lepiej odwzorowane, a przejścia tonalne płynniejsze.

Warto jednak zaznaczyć, że aby cieszyć się szeroką paletą barw oraz obrazem HDR, trzeba mieć odpowiednie materiały do odtwarzania. Obecnie standardy te wspierają płyty blu-ray 4K UHD oraz pliki z niektórych profesjonalnych kamer wideo. Na szczęście, wszystkie przesłanki wskazują na to, że serwisy streamingowe typu Netflix, pracują nad wdrożeniem obsługi HDR i WCG.

Źródło zdjęć: © Samsung
Źródło zdjęć: © Samsung

Innowacyjne technologie

Według koreańskiego giganta, telewizorami SUHD powinni się zainteresować również klienci nie odtwarzający materiałów w najnowszych standardach. Urządzenia te posiadają bowiem silnik remasterujący obraz z gorszych źródeł i - upraszczając - polepszający jego jakość.

Szczególny nacisk Samsung przykłada do ulepszania scen ciemnych. Istnieje nawet specjalna technologia o nazwie Precision Black, która optymalizuje kontrast i podświetlenie ekranu tak, aby czerń była jak najbardziej czarna i nie świeciła.

Sama powłoka ekranu została wykonana w technologii Ultra Black, która ma rzekomo budowę inspirowaną okiem ćmy. Ma ona stanowczo zmniejszyć odbicia światła w jaśniejszych pomieszczeniach.

Źródło zdjęć: © Samsung
Źródło zdjęć: © Samsung

Czy warto?

Samsung SUHD, to niewątpliwie jedne z najlepszych telewizorów na rynku. Oferują mnóstwo ciekawych i przyszłościowych technologii. Niestety trzeba za te wszystkie nowinki sporo zapłacić. Jeśli jednak wybierzemy najmniejszy model z najtańszej pod-serii, to się okaże, że cena nie jest wcale taka kosmiczna.

Warto jednak zastanowić się przed zakupem kilkukrotnie, gdyż na razie z tych wszystkich standardów nie skorzystamy. SUHD, to telewizory przyszłości... co trzeba chyba interpretować dosyć dosłownie i poczekać aż pojawi się więcej źródeł wykorzystujących je w pełni.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.