Słuchawki Firefly – Bluetooth 5.0, grafenowe membrany i szybkie ładowanie

Słuchawki Firefly – Bluetooth 5.0, grafenowe membrany i szybkie ładowanie15.06.2018 13:11
Słuchawki Jabees Firefly

Douszne słuchawki Bluetooth zyskują na popularności. Muszą – gdy producenci smartfonów usuwają z niektórych modeli gniazda audio, komunikacja bezprzewodowa staje się jedną z alternatyw. Wśród nich wartą uwagi propozycją wydają się słuchawki Firefly. Co oferują?

Douszne słuchawki Bluetooth są zazwyczaj bardzo podobne do siebie. Twórcy modelu Firefly postanowili wyróżnić się w tłumie: chwalą się grafenowymi membranami, inteligentnym filtrowaniem dźwięków otoczenia i krótkim czasem ładowania.

Wygląda też na to, że projektując ten zestaw wyciągnęli wnioski z doświadczeń poprzedników - przez długi czas słuchawki Bluetooth bywały mało wygodne w codziennym użyciu. Wiele zmienił, jak to już nieraz bywało, Apple ze swoimi słuchawkami AirPods, a jego śladem poszło wielu producentów, oferując słuchawki proste w obsłudze i praktyczne. Przykładem takiego podejścia jest zestaw o nazwie Firefly, zaprojektowany przez startup z Hongkongu, Jabees.

Słuchawki Jabees Firefly
Słuchawki Jabees Firefly

Selektywne tłumienie

Firefly to niewielkie, douszne słuchawki z panelami dotykowymi. Możemy dzięki nim odbierać i kończyć rozmowy, aktywować asystenta głosowego (współpraca z Siri i Google Assistant), a także zwiększać i zmniejszać głośność. Słuchawki mają grafenowe membrany, korzystają z komunikacji Bluetooth 5.0 i zapewniają wodoodporność na poziomie IPX5 – pływanie w nich nie jest dobrym pomysłem, ale powinny bez problemu przetrwać, gdy zaskoczy nas nagła ulewa.

Ważnym atutem zestawu jest funkcja, określana przez producenta jako „świadomość sytuacyjna”. Jest to możliwość ograniczenia tłumienia słuchawek – o ile w wielu sytuacjach dobrze jest odciąć się od dźwięków otoczenia, to w ulicznym gwarze dobrze mieć możliwość usłyszenia dzwonka roweru czy klaksonu, albo po prostu odgłosu silnika.

[1/5]
[2/5]
[3/5]
[4/5]
[5/5]

Szybkie ładowanie i niezły czas pracy

Kolejną cechą, którą chwalą się producenci sprzętu, jest czas pracy. Akumulatory wbudowane w słuchawki pozwalają na około 4 godziny ciągłego słuchania muzyki, co nie jest spektakularnym wynikiem. Sytuację ma jednak ratować możliwość szybkiego doładowania słuchawek – 10 minut ładowania ma zapewnić 2 godziny słuchania (pełne ładowanie zabierz ok. 30 minut).

Samo ładowanie odbywa się po włożeniu słuchawek do pudełka – wbudowany w etui, pojemniejszy akumulator zapewnia aż 16 godzin działania. Cena zestawu została ustalona na 113 dol., czyli nieco ponad 410 zł co – w porównaniu z rynkową konkurencją – wydaje się niezłą propozycją.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.