Śmiałek chce powtórzyć transatlantycki lot Lindbergha. Elektrycznym samolotem!

Śmiałek chce powtórzyć transatlantycki lot Lindbergha. Elektrycznym samolotem!01.06.2012 10:00

Lot transatlantycki był marzeniem wielu pilotów. O palmę pierwszeństwa ścigali się m.in. Richard E. Byrd, Rene Fonck i Clarence Chamberlin, jednak pierwszym człowiekiem, któremu udało się przelecieć nad Atlantykiem, był Charles Lindbergh. 85 lat po tym wydarzeniu ponownie rozpoczął się wyścig o przelot nad Atlantykiem. Tym razem w samolocie elektrycznym.

Lot transatlantycki był marzeniem wielu pilotów. O palmę pierwszeństwa ścigali się m.in. Richard E. Byrd, Rene Fonck i Clarence Chamberlin, jednak pierwszym człowiekiem, któremu udało się przelecieć nad Atlantykiem, był Charles Lindbergh. 85 lat po tym wydarzeniu ponownie rozpoczął się wyścig o przelot nad Atlantykiem. Tym razem w samolocie elektrycznym.

Śmiałkiem, który chce podjąć to wyzwanie, jest Chip Yates. Amerykanin planuje przerobić na napęd elektryczny samolot Rutan Model 61 Long-EZ – ultralekką maszynę do samodzielnego montażu. Warto przypomnieć, że Chip ma już na koncie rekord prędkości zdobyty elektrycznym motocyklem - udało mu się rozpędzić do 304 km/h.

W standardowym wariancie Rutan Model 61 Long-EZ waży zaledwie 600 kilogramów i lecąc z prędkością 300 km/h, zużywa zaledwie 7,7 litra paliwa na 100 kilometrów, czego mógłby mu pozazdrościć niejeden sportowy samochód.

Sam przelot samolotem tej wielkości nad oceanem byłby niezłym wyczynem, jednak Chip Yates chce utrudnić sobie to zadanie. Nie dość, że samolot zasilany będzie prądem, to pilot ma zamiar dokładnie odtworzyć przelot Lindbergha. Oznacza to m.in., że będzie leciał nisko, przez co nie skorzysta z korzystnego wiatru.

Planowana trasa przelotu (Fot. Gizmag.com)
Planowana trasa przelotu (Fot. Gizmag.com)

Dodatkowym założeniem jest pokonanie całej trasy z prędkością nie mniejszą niż ta, którą osiągnął Charles Lindbergh w 1927 roku. Rekordowy przelot zajął wówczas ponad 33 godziny. Jak zapewnić zasilanie na tak długiej trasie? Rozwiązaniem tego problemu ma być podział akumulatorów na niewielkie, demontowalne segmenty. Po wyczerpaniu części z nich nowe, naładowane akumulatory mają być dostarczone przez bezzałogowe samoloty.

Pilot przewiduje, że będzie potrzebował co najmniej pięciu takich spotkań w powietrzu. Pierwsze próby elektrycznego samolotu mają zacząć się już w lipcu tego roku, a lot trasą Lindbergha zaplanowano na rok 2014.

Źródło: GizmagAltair

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.