Solowheel Iota: dwukołowy elektryczny pojazd nie tylko dla fanów gadżetów

Solowheel Iota: dwukołowy elektryczny pojazd nie tylko dla fanów gadżetów26.01.2017 07:20
Jarosław Balcerzak

Szaleństwo elektrycznych deskorolek zaczęło się właśnie od Hovertrax marki Inventist. Jeszcze wcześniej stworzyła ona Solowheel, który doczekał się właśnie nowocześniejszej wersji. Czym wyróżnia się najnowszy wynalazek?

Utytułowany konstruktor

Prototyp pierwszego Solowheel powstał już pod koniec 2010 roku jako dzieło Shane Chena, pomysłowego wynalazcy i założyciela amerykańskiej firmy Inventist. Elekryczny i samopoziomujący się, jednokołowy pojazd elektryczny spotkał się z dużym zainteresowaniem i przyniósł twórcy wiele branżowych nagród. W kilku różnych wersjach jest zresztą produkowany do dziś.

Globalną rozpoznawalność przyniosła jednak dopiero elektryczna deskorolka Hovertrax, ufundowana w 2013 roku na Kickstarterze. Wynalazek okazał się na tyle popularny, że pomysł szybko podchwycili inni producenci, a świat opanowała moda na nowy sposób łatwego przemieszczania się po mieście.

Sukces udało się powtórzyć w kampanii Lunicycle (2014) - charakterystycznego, bezsiodełkowego monocykla. Błędem okazało się jednak wyjście poza obszar specjalizacji w pojazdach: rozwijany żagiel RUS (2015) przyniósł Kickstarterową klęskę. Twórca raz jeszcze stworzył więc produkt, który najlepiej wykorzysta jego doświadczenie: dwukołowe, znacznie udoskonalone Solowheel.

Udoskonalony pod każdym względem

Pojazd korzysta z dwóch całkiem szerokich kół o średnicy 8” (20 cm), ma szerokość 17.8 cm i waży jedynie 3.63 kg. Jego udźwig przekracza 133 kg, a zasięg to niespełna 13 km. Napęd zapewnia silnik o mocy 1000 W, zasilany z baterii o pojemności 100 Wh. Jej naładowanie do pełna ma zająć ok 40 minut.

Urządzenie ma dysponować autorskim systemem zawieszenia, a dzięki wbudowanemu Bluetooth komunikować się ze smartfonami i smartwatchami. Względem poprzednika zyskało znacznie atrakcyjniejszą formę, większą stabilność i jeszcze większy zasięg.

Docelowy design najnowszego Solowheel.
Docelowy design najnowszego Solowheel.

Entuzjastyczny odzew na Kickstarterze

Sukces kampanii na Kickstarterze był nieunikniony – znana marka tworząca produkt w obrębie swojej specjalizacji musi budzić zainteresowanie. Zbiórka w niespełna dwa dni przyniosła finansowanie w kwocie 30 tys. dol., co stanowi 60 % obranego celu. Do końca akcji jeszcze 28 dni, a zatem powstanie Solowheel Iota jest już właściwie przesądzone.

Zainteresowanie wynalazkiem potwierdza, że popularność takich form przemieszczania się nie wygasa, a przenosi się na coraz nowocześniejsze urządzenia. Szybsze, stabilniejsze i coraz łatwiejsze w przenoszeniu. Aktualna cena Solowheel Iota wynosi 395 dol., jednak po premierze ma wzrosnąć do 600 dol. Wysyłki do wspierających kampanię wyznaczono na wrzesień tego roku.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.