Zabawki dla dużych chłopców

Zabawki dla dużych chłopców21.08.2010 08:00
robot
Katarzyna Kieś

Czy wiecie, dlaczego część zabawek jest we wręcz neonowej kolorystyce, a część w barwach intensywnych, acz nieco stonowanych? Ponieważ producenci przygotowali tę drugą część dla najlepszych klientów sklepów z zabawkami: dużych chłopców.

Czy wiecie, dlaczego część zabawek jest we wręcz neonowej kolorystyce, a część w barwach intensywnych, acz nieco stonowanych? Ponieważ producenci przygotowali tę drugą część dla najlepszych klientów sklepów z zabawkami: dużych chłopców.

Producenci zabawek mają oko na dorosłych mężczyzn. Wiedzą, co robią, bo to panowie są zdecydowanie lepszymi klientami sklepów z zabawkami niż same dzieci (o kobietach już nie wspominając.) Mężczyźni też – jak wynika z przeprowadzonych badań – są bardziej od kobiet poruszeni trzecią częścią Toy Story. Dlaczego? Ponieważ niektóre fragmenty filmu są na tyle nostalgiczne, że przenoszą oglądającego w jego własny, zachowany we wspomnieniach czas dzieciństwa.

Tęsknota za dzieciństwem bywa na tyle silna, że pcha dorosłych już facetów do sklepów z zabawkami – tam panowie chętnie kupują (teoretycznie swojemu dziecku; w praktyce: raczej sobie) np. nowy samolot. I cieszą się nim, jak umieją – co w skrajnych przypadkach oznacza, że zabawką częściej bawi się tatuś niż latorośl.

Z powodu tego, że jednym z celów twórców zabawek jest dotarcie z asortymentem do dorosłych chłopców, część produktów ma kolory landrynkowe, a część zwyczajne lub nieco mocniej nasycone. Dorośli chłopcy, przy okazji zakupów dla latorośli, nie będą umieli zapewne odmówić sobie przyjemności wybrania zabawki pod siebie. (Może to dlatego panowie częściej się ocieszą z tego, że mają syna, a nie córkę. Bo co to dla nich za przyjemność kupować lalkę?...) Szczególną sympatią duzi chłopcy pałają do wszelkiej maści zabawek typu hi-fi. Pewnie dlatego wciąż niesłabnącym zainteresowaniem cieszą się wśród kupujących ojców wszelkiej maści tory typu hot wheels lub zdecydowanie wolniejsze, ale pełne wdzięku stare kolejki.

O tym, że producenci mają oko na zainteresowanie dużych dzieci zabawkami, świadczy dobitnie przykład, że w zeszłym tygodniu firma Parrot wprowadziła na rynek zabawkę, o której marzy przeciętny Jaś (i Jan). Jest to helikopter na zdalne starowanie, kontrolowany poprzez iPoda, albo iPada, czy też iPhona. Większość ludzi będzie się zwyczajnie nudzić zabawką już po kilkudziesięciu minutach. Dorosłe dzieci pewnie wytrzymają ciut dłużej. A kiedy odłożą zabawkę, będą mieli miłe uczucie, że dzięki niej, w każdej chwili będzie można przywołać tę swoistą tęsknotę za czasami dzieciństwa. I ten właśnie czuły punkt wykorzystują producenci zabawek.

Wojny o np. pluszaki pomiędzy rodzeństwem są obecnie zwyczajnym anachronizmem. Teraz socjolodzy mówią o zjawisku nowym: konkurencji dzieci i rodziców o ulubione zabawki. I sporo w tym prawdy: co pewnie niejedno z Was zauważyło na własnym podwórku.

Źródło zdjęć: © [źródło](http://s2.blomedia.pl/gadzetomania.pl/images/2010/08/lego1.jpg)
Źródło zdjęć: © [źródło](http://s2.blomedia.pl/gadzetomania.pl/images/2010/08/lego1.jpg)

Źródło: Telegraph

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.