Zegarek NIWA: unikalny zegarek wyświetlający czas na lampach NIXIE

Zegarek NIWA: unikalny zegarek wyświetlający czas na lampach NIXIE13.03.2017 07:11
Jarosław Balcerzak

Aby skutecznie przykuwał uwagę, zegarek nie musi kosztować równowartości samochodu. Udowadnia to NIWA – nadgarstkowe dzieło sztuki, stworzone z najwyższej jakości materiałów. Jakie technologie wykorzystuje?

Wynalazcy o wąskiej specjalizacji

NIWA potrzebowała niespełna dwóch lat na pokonanie dystansu między pomysłem a finalnym prototypem. Stworzyła ją trójka entuzjastów z Milford w USA, od lat wytwarzających czasomierze posługujące się cyfrowymi lampami jarzeniowymi. Mają już za sobą trzy udane kampanie na Kickstarterze i rzeszę sympatyków marki stawiającej na unikalny design i technologię.

Alexander Avramenko, Yauheni Artsimouski i Dzianis Obukhau po raz pierwszy stworzyli jednak zegarek na rękę. Dotychczasowe produkty były typowo stacjonarnymi konstrukcjami, tymczasem NIWA to typowo nadgarstkowy model o średnicy 55 mm i sporej grubości. Jego kopertę wykonano z anodowanego aluminium lotniczego.

Oryginalny sposób na energooszczędność

Do wyboru wspierających kampanię na Kickstarterze przygotowano dwa kolory kopert (srebrny i czarny) oraz aż 12 pasków i bransolet w różnych zestawieniach obu kolorów. Standardowe szkło ochraniające tarczę można natomiast za dopłatą zastąpić szafirowym.

Za wyświetlanie czasu odpowiadają dwie cyfrowe lampy jarzeniowe IN-16, na obu bokach sąsiadujące z ozdobnymi IV-15. Pracują wyłącznie wtedy, gdy użytkownik sprawdza godzinę, co rejestrują za pomocą wbudowanego żyroskopu. Wystarczy więc unieść rękę ku górze, aby lampy zaświeciły czytelnymi, czerwonymi cyframi.

Producent deklaruje że zegarek nie emituje ciepła ani hałasu, wbudowana bateria zapewnia od 4 do 6 dni pracy, a jej naładowanie do pełna trwa 3 godziny. W zestawie fabrycznym znajduje się m.in. wygodna stacja dokująca, dwie zapasowe lampy IN-16 oraz magnes na uchwycie, niezbędny do nastawienia zegarka.

NIWA Nixie watch

Rekordowe zainteresowanie produktem

Dotychczasowe zbiórki crowdfundingowe trójki wynalazców kończyły się rezultatem ok. 5 tys. dol., które w pełni umożliwiały uruchomienie limitowanej serii oryginalnego produktu. Tym bardziej mieli więc prawo czuć się zaskoczeni, gdy licznik ostatniej kampanii zatrzymał się na niespełna 139 tys. dol. NIWA okazała się prawdziwym fenomenem.

Aktualnie nie można już jej nabyć, choć być może twórcy uruchomią jeszcze przedsprzedaż. Ostatnie ceny wynosiły od 420 do 440 dol. (opcjonalnie +25 dol. za szkło szafirowe) - po przeliczeniu na złotówki daje to maksymalną kwotę 1900 zł, a dostawy zegarka mają się rozpocząć już w maju. Na pochwałę zasługuje także postawa producenta, udzielającego dożywotniej gwarancji na wszystkie części urządzenia.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.