Awaria samolotu? VP‑400 pomoże w bezpiecznym lądowaniu
Co robić, gdy podczas lotu silnik samolotu odmówi posłuszeństwa? W sytuacji, gdy samolot mimo awarii pozostaje sterowny, można próbować sprowadzić go na ziemię. Znalezienie dogodnego miejsca do lądowania już niebawem może okazać się znacznie prostsze.
01.05.2012 | aktual.: 10.03.2022 14:41
Co robić, gdy podczas lotu silnik samolotu odmówi posłuszeństwa? W sytuacji, gdy samolot mimo awarii pozostaje sterowny, można próbować sprowadzić go na ziemię. Znalezienie dogodnego miejsca do lądowania już niebawem może okazać się znacznie prostsze.
VP-400 to niepozorna skrzynka, połączona z GPS-em. Mimo mało efektownego wyglądu może jednak okazać się niezastąpionym wsparciem dla pilotów. W przypadku awarii silnika samolot – o ile zachowuje odpowiednią prędkość – pozostaje zazwyczaj sterowny i może poruszać się lotem szybowcowym.
Zobacz także
Oczywiście, znane są przypadki lądowania na drogach czy – jak w przypadku głośnego wyczynu Chesleya Sullenbergera – bezpiecznego wodowania, jednak próby awaryjnego lądowania nie zawsze kończą się tak szczęśliwie (w tym artykule zobaczycie, jak wygląda najbezpieczniejszy samolot świata). Szczęściu warto dopomóc – pomoże w tym urządzenie VP-400 (Vertical Power).
Połączony z GPS-em VC-400 uwzględni szereg istotnych czynników, jak prędkość i pułap samolotu czy prędkość wiatru i na tej podstawie wskaże optymalną ścieżkę lotu i najdogodniejsze do lądowania lotnisko, do którego samolot jest w stanie dolecieć.
W przypadku niedyspozycji pilota, urządzenie może również samodzielnie sprowadzić samolot na ziemię, omijając przeszkody terenowe i nie dopuszczając do przeciągnięcia. VC-400, którego cena jest na razie nieznana, ma być dostępny na rynku w drugiej połowie tego roku.
Zobacz także
Źródło: Gizmag