Czy jest szansa na Planescape: Torment 2?

Kickstarter pokazał twórcom gier wideo nową drogę w postaci finansowania bezpośrednio przez graczy. Po ogromnym sukcesie Tima Schafera podobną formą pozyskania funduszy zainteresowało się Obsidian, studio, które powstało dzięki twórcom Tormenta.

Bezimienny... Źródło: Game Banshee
Bezimienny... Źródło: Game Banshee
Piotr Rusewicz

13.02.2012 21:00

Kickstarter pokazał twórcom gier wideo nową drogę w postaci finansowania bezpośrednio przez graczy. Po ogromnym sukcesie Tima Schafera podobną formą pozyskania funduszy zainteresowało się Obsidian, studio, które powstało dzięki twórcom Tormenta.

Nie trzeba ukrywać, że Planescape jest tytułem ponadczasowym, jedną z najlepiej napisanych gier w historii i produktem przełomowym w momencie pojawienia się na rynku. Podróż Bezimiennego to najlepsza gra na Infinity, wspaniale łącząca w sobie elementy zachodnich oraz wschodnich gier wideo.

Jedna z najbardziej niezapomnianych gier wideo w historii. Źródło: Game Banshee
Jedna z najbardziej niezapomnianych gier wideo w historii. Źródło: Game Banshee

Ujmując sprawę krótko - nie jest przesadą napisać, że były Black Isle stworzył grę, jakich się nie robi. Grę, która nie miała prawa się sprzedać, a jednak zachwyciła i podbiła cały świat. I również nigdy nie doczekała się kontynuacji. Być może aż do teraz.

Planescape, najciekawsze uniwersum ze stołowego RPG?
Planescape, najciekawsze uniwersum ze stołowego RPG?

Sukces Tima Schafera na Kickstarterze spowodował mocną reakcję ze strony Obsidian – zainteresowano się gromadzeniem środków na kontynuację swoich gier. Odpowiedni temat na forum developera założył Chris Avellone, dyrektor kreatywny Obsidian. Zadano proste pytanie – jaka gra powinna powstać za pomocą finansowania przez Kickstarter?

Czekamy! Źródło: Game Banshee
Czekamy! Źródło: Game Banshee

Mimo że Obsidian ma na koncie takie pozycje, jak Fallout New Vegas, Neverwinter Nights 2 czy niedoceniane Alpha Protocol, to nietrudno było się domyślić, że gracze wciąż pamiętają o ich poprzednim dziele. Wciąż pamiętają o Planescape.

Planescape, ideał cRPG
Planescape, ideał cRPG

Warto wspomnieć, że Torment nie był pierwszą próbą przeniesienia Planescape do gier wideo. Wcześniej produkowano grę inspirowaną fenomenalną serią King’s Field, jeszcze na pierwsze PlayStation. Niestety, nie udało się, a i sam Torment przeszedł długą drogę, zanim wreszcie się pojawił. Kultową jedynkę warto znać nawet dzisiaj, a najłatwiej ją dostać za pomocą Good Old Games, który oferuje całą paczkę łakoci za 10 dol.

Co może przeszkodzić Planescape 2? Oczywiście brak licencji. Mam świadomość, że Avellone raczej nie porywałby się na Torment 2, ponieważ tworzenie bezpośredniego sequela tej kultowej gry nie ma sensu, ale… mogą być problemy z samym światem Planescape.

Artworki dodawane do edycji z Good Old Games rządzą
Artworki dodawane do edycji z Good Old Games rządzą

Pamiętać trzeba jednak, że sam ojciec Tormenta stwierdził kiedyś, że setting nie był dla niego najważniejszą rzeczą – i zrobiłby podobną grę również w innym świecie. Najbardziej odpowiadał mu Fallout lub Planescape, ale nie oznacza to, że potrzebuje właśnie ich. Obsidian to kreatywna ekipa, którą ostatnio ciągle goniły braki w budżecie i czas, dlatego może Kickstarter będzie dla nich najlepszym rozwiązaniem.

Planescape
Planescape

Kolejna sprawa to oczywiście niechęć zmierzenia się z taką legendą. Po nowym Planescape gracze będą spodziewali się naprawdę wiele i łatwo będzie zawieść ich oczekiwania. Czy nie lepiej byłoby schować się grzecznie pod poduszeczkę? Zrobić mniej poważny tytuł? Tak, lepiej.

Obraz

Źródło: Obsidian

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.