Facebook chce zdominować rynek komórkowy
Eric Tseng odpowiedzialny do niedawna za rozwój platformy Android ostro wziął się do roboty w swoim nowym miejscu pracy. Tseng zajmujący się obecnie mobilną odsłoną Facebooka chce, by największy portal społecznościowy na świecie zawładnął rynkiem telefonów komórkowych - i to bez tworzenia własnego systemu operacyjnego. Jak tego dokona?
26.07.2010 11:00
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Eric Tseng odpowiedzialny do niedawna za rozwój platformy Android ostro wziął się do roboty w swoim nowym miejscu pracy. Tseng zajmujący się obecnie mobilną odsłoną Facebooka chce, by największy portal społecznościowy na świecie zawładnął rynkiem telefonów komórkowych - i to bez tworzenia własnego systemu operacyjnego. Jak tego dokona?
Facebook już wkrótce ma pozwolić twórcom mobilnych aplikacji podłączyć się do swojego API w taki sam sposób, jak robią to teraz programiści aplikacji webowych. Eric podkupiony z Mountain View uważa, że deweloperzy z chęcią przesiądą się na Facebooka, ponieważ funkcjonalności portalu są bardzo podobne do tych, znanych z komórek.
Analogie znaleźć możemy między innymi w liście przyjaciół - odpowiedniku książki adresowej, czy "Wydarzeniach" będących odpowiednikiem kalendarza. "Będziemy gotowi za jakieś 12 - 16 miesięcy", dodaje Tseng.
Strategia Facebooka wydaje się bardzo dobra, jeśli spojrzymy na wojny komórkowe toczące się między takimi firmami jak Google, Apple, Nokia czy Microsoft. Deweloperzy zmęczeni dostosowywaniem swoich produktów do potrzeb każdego komórkowego systemu mogą przylecieć do Facebooka jak ćmy do światła. Ciekawe, czy Facebook stanie się... platformą dla komórkowych systemów. Niestety - a może na szczęście, na to musimy jeszcze trochę poczekać.