Frogger w Nowym Jorku. Klasyczna gra przeniesiona w realia ruchu ulicznego
Frogger to gra należąca do kanonu elektronicznej rozrywki. Napisana w 1981 roku przez Konami, stawia gracza przed zadaniem przeprowadzania żabek przez ruchliwą ulicę. Duża grywalność sprawiła, że Frogger pojawił się na chyba wszystkich możliwych platformach sprzętowych. Niedawno grupa entuzjastów gry postanowiła przenieść ją na nowy poziom realizmu.
Frogger to gra należąca do kanonu elektronicznej rozrywki. Napisana w 1981 roku przez Konami, stawia gracza przed zadaniem przeprowadzania żabek przez ruchliwą ulicę. Duża grywalność sprawiła, że Frogger pojawił się na chyba wszystkich możliwych platformach sprzętowych. Niedawno grupa entuzjastów gry postanowiła przenieść ją na nowy poziom realizmu.
Choć Frogger jest starszy od niejednego z nas, to mimo poważnego wieku bawi kolejne pokolenia graczy. Rozwój technologii sprawił, że przed grą pojawiły się nowe możliwości. Przed laty do podobnych wniosków doszły różne firmy zajmujące się grami, czego efektem było kilkadziesiąt kolejnych wersji Froggera, w tym m.in. Frogger 3D, jednak nie sposób którąkolwiek z nich określić mianem przełomowej.
Być może właśnie się to zmieniło. Do tej pory zabójczy dla żabek ruch uliczny był generowany komputerowo, jednak grupa wielbicieli Froggera, kierowanych przez Tylera DeAngelo, postanowiła sprawić, by był trochę bliższy rzeczywistości.
Powstało oprogramowanie, które na podstawie obrazu z kamery filmującej samochody na nowojorskiej Piątej Alei (w tym artykule możecie sprawdzić, ile kosztuje mieszkanie w tak prestiżowym miejscu) tworzy ruch uliczny w grze.
Poziom trudności wydaje się z tego powodu trochę zachwiany – prawdziwi kierowcy najwyraźniej nie mają zamiaru ułatwiać graczom zadania jednostajną, przewidywalną prędkością jazdy. Jak wygląda Frogger w realnych warunkach? Przekonajcie się sami:
Dodatkowe informacje na temat starej gry w nowym wydaniu znajdziecie na stronie 5thAveFrogger.
Źródło: CNET