Gruper na sprzedaż! Kto przejmie największy polski serwis zakupów grupowych?

Gruper na sprzedaż! Kto przejmie największy polski serwis zakupów grupowych?

Takie tam, przed shoppingiem ;) (Fot. Flickr/njaminjami/Lic. CC by-sa)
Takie tam, przed shoppingiem ;) (Fot. Flickr/njaminjami/Lic. CC by-sa)
Łukasz Michalik
18.07.2011 16:27

Serwis Gruper – polski odpowiednik Groupona – w lipcu tego roku świętował sprzedanie 500 tys. kuponów zniżkowych. Sukces serwisu wywołał zainteresowanie inwestorów – o prawo zakupu rywalizuje kilkunastu chętnych. Kto stanie się jego właścicielem?

Serwis Gruper – polski odpowiednik Groupona – w lipcu tego roku świętował sprzedanie 500 tys. kuponów zniżkowych. Sukces serwisu wywołał zainteresowanie inwestorów – o prawo zakupu rywalizuje kilkunastu chętnych. Kto stanie się jego właścicielem?

W rękach założycieli Grupera - Marka Borzestowskiego, Tomasza Dalacha i Piotra Majcherkiewicza – znajduje się 80 proc. udziałów serwisu. Resztą dysponuje inny prywatny udziałowiec i koncern Edipresse.

Gruper jest przykładem biznesu, który w krótkim czasie zaczął być dochodowy – serwis zaczął przynosić zyski już w lutym 2011 roku, czyli zaledwie 10 miesięcy od rozpoczęcia działalności.

Wkład założycieli Grupera w rozwój firmy został doceniony przez inwestorów – zgodnie z ich deklaracjami w przypadku zakupu serwisu osoby odpowiedzialne za jego powstanie mają pozostać na swoich stanowiskach i nadal zajmować się rozwojem firmy.

Gruper.pl
Gruper.pl

Nie wiadomo na razie kto zgłosił chęć kupna. Wśród zainteresowanych są inwestorzy zagraniczni. Zdaniem prezesa Grupera, Tomasza Dalacha, to właśnie oni dadzą serwisowi szansę na rozpoczęcie ekspansji poza granicami kraju.

Wśród potencjalnych kupców wymienia się również nieoficjalnie Agorę oraz Allegro. Obie firmy uruchomiły wprawdzie własne platformy zakupów grupowych (HappyDay i Citeam), jednak nie odniosły sukcesu porównywalnego z Gruperem.

Choć oficjalna wycena serwisu jest na razie pilnie strzeżoną tajemnicą, ostrożne szacunki analityków wskazują na kwotę od kilkunastu do 20 mln złotych.

Dla porównania rzygotowujący się do giełdowego debiutu Groupon planuje pozyskać od inwestorów 750 mln dolarów, a firma wyceniana jest na 20 mld.

Źródło: Rzeczpospolita

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)