Google pokazuje pierwszą reklamę stworzoną przez AI 

Google zaprezentował pierwszy spot reklamowy przygotowany w całości narzędziami AI. Jak przekazał "Wall Street Journal", produkcję zrealizowano m.in. w Veo 3. Materiał promuje Tryb AI w wyszukiwarce i trafi do internetu, telewizji oraz kin.

Google stworzył swoją pierwszą reklamę AIGoogle stworzył swoją pierwszą reklamę AI
Źródło zdjęć: © Google
oprac.  MNU

Nowa reklama Google'a to element kampanii "Just Ask Google". Głównym bohaterem jest animowany Indyk, który szuka lotu do miejsca, gdzie nie obchodzi się Dnia Dziękczynienia. W historii pomaga mu Tryb AI w wyszukiwarce. Firma wykorzystała tę narrację, by pokazać praktyczne działanie funkcji w codziennym planowaniu podróży.

Za kulisami kampanii stoją autorskie narzędzia spółki. Wiceprezes Google Creative Lab Robert Wong potwierdził w rozmowie z "Wall Street Journal", że spot przygotowano w całości z użyciem generatora wideo Veo 3 oraz "innych narzędzi AI". Google kieruje reklamę do szerokiej widowni: będzie obecna w internecie, amerykańskiej telewizji i w kinach. W planach jest już odsłona świąteczna.

Decyzja firmy wpisuje się w trend wykorzystania AI w marketingu. W 2024 r. głośno było o bożonarodzeniowej kampanii Coca-Coli opartej na narzędziach generatywnych. Google dotąd działał ostrożnie, ale nowy spot sygnalizuje zmianę strategii i testowanie pełnego łańcucha produkcji materiału wideo opartego na algorytmach.

Wong zastrzegł jednak, że sztuczna inteligencja nie zastąpi w Google wszystkich formatów. W produkcjach z udziałem ludzi AI służy obecnie do przygotowywania ujęć demonstracyjnych. Te sceny później odtwarzają aktorzy, co ma utrzymać kontrolę nad realizmem i jakością obrazu przy zachowaniu sprawnego procesu twórczego.

Pytany o ryzyko spadku jakości reklam w erze generatywnej, Wong wskazał na rolę twórców. "Złe reklamy istniały przed AI i będą istniały po AI, a jedynymi osobami, które mogą to zatrzymać, są ludzie stojący za tymi reklamami" - powiedział wiceszef Google Creative Lab. Wypowiedź podkreśla, że ostateczny efekt zależy od decyzji kreatywnych, nie od samej technologii.

Wybrane dla Ciebie
Belgia otworzyła ikoniczny dworzec-most. Powstawał dwie dekady
Belgia otworzyła ikoniczny dworzec-most. Powstawał dwie dekady
Pasożytnicza królowa przejmuje kontrolę nad kolonią mrówek
Pasożytnicza królowa przejmuje kontrolę nad kolonią mrówek
Astronom wykrył nietypowe sygnały z tajnych satelitów zakłócających sprzęt
Astronom wykrył nietypowe sygnały z tajnych satelitów zakłócających sprzęt
Odkryli je pod lodem. Naukowcy: to wyjątkowe znalezisko
Odkryli je pod lodem. Naukowcy: to wyjątkowe znalezisko
Policjant żąda odblokowania telefonu. Czy trzeba się zgodzić?
Policjant żąda odblokowania telefonu. Czy trzeba się zgodzić?
Było zapisane w Biblii. Trzęsienie ziemi sprzed 2800 lat
Było zapisane w Biblii. Trzęsienie ziemi sprzed 2800 lat
Google Maps z nowymi funkcjami. Sprawdź, co dodano
Google Maps z nowymi funkcjami. Sprawdź, co dodano
To zjawisko przechyla Ziemię. Ma wpływ większy, niż sądzono
To zjawisko przechyla Ziemię. Ma wpływ większy, niż sądzono
Starożytny hymn Babilonu odtworzony dzięki sztucznej inteligencji
Starożytny hymn Babilonu odtworzony dzięki sztucznej inteligencji
"Wiedźmin 4" z nominacją do The Game Awards 2025. Rywalizuje z "GTA VI"
"Wiedźmin 4" z nominacją do The Game Awards 2025. Rywalizuje z "GTA VI"
To drapieżniki oportunistyczne. Stanowią niemałe zagrożenie
To drapieżniki oportunistyczne. Stanowią niemałe zagrożenie
Nowa aktualizacja dla Chromecasta z Google TV (4K)
Nowa aktualizacja dla Chromecasta z Google TV (4K)
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯