HTC Vive Cosmos - nowy VR na PC. Data premiery, cena i garść szczegółów
HTC z kolejnym VR dla PC. Znamy datę premiery najnowszego HTC Vive Cosmos. Można go już zamawiać w przedsprzedaży. To pierwszy komputerowy Vive (linia pozwala na chodzenie w VR, nie tylko kucanie czy obroty), który nie wymaga zewnętrznych czujników!
13.09.2019 | aktual.: 09.03.2022 08:57
Jeśli znacie temat HTC Vive Cosmos, to najbardziej interesująca jest premiera i cena. Globalna dostępność gogli VR rozpocznie się 3 października tego roku, a sugerowana polska cena wynosi 3699 złotych. To dużo na tle np. konkurencyjnego Oculus Rift S, ale gogle HTC Vive Cosmos są bardziej zaawansowane. Przedsprzedaż jest już aktywna.
Moduły rozszerzające możliwości HTC Vive Cosmos
Ciekawą nowością w linii Vive jest postawienie na możliwość dołączania opcjonalnych modułów. Pierwszym już zapowiedzianym będzie Vive Cosmos External Tracking Mod. To moduł zewnętrznego śledzenia, który pozwoli na współpracę ze stacjami bazowymi poprzedniego zestawu Vive Pro.
Spytacie się, po co, jeśli Vive Cosmos bazuje na swoich czujnikach? Mod pozwoli na współdziałanie kilku zestawów HTC Vive Pro lub Cosmos w obrębie jednej przestrzeni oraz używanie trackerów, które można przyczepić do różnych obiektów i również śledzić je w przestrzeni. Dzięki temu użyjemy też kontrolerów Vive Pro z Vive Cosmos. Kolejne doczepiane do gogli moduły są jeszcze tajemnicą.
"Vive Cosmos zapewnia niesamowite wrażenia. Jest naszym najbardziej wszechstronnym zestawem. Wyposażyliśmy go w wewnętrzny system pozycjonowania w przestrzeni i nowy interfejs użytkownika. Oferuje też szeroki dostęp do treści, a dzięki modułowej budowie, można go rozbudowywać." - powiedział Graham Wheeler, dyrektor generalny HTC Europe.
Dokładne pozycjonowanie bez zewnętrznych czujników, lepszy obraz i ergonomia
HTC Vive Cosmos nie potrzebuje systemu latarni pozycyjnych znanych z poprzednich gogli Tajwańczyków. Sześć kamer zamontowanych w przednim panelu wystarczy do uzyskania precyzyjnego umiejscowienia w przestrzeni. Przebudowane względem poprzednich rozwiązań kontrolery też nie wymagają rozstawionych po pokoju czujników.
Nowe podejście do ergonomii zapewnia dobry komfort i w razie czego umożliwia podniesienie elementu gogli (wygląda to podobnie do przyłbicy w hełmach średniowiecznych rycerzy), aby powrócić na chwilę do normalnego świata. Nie ma potrzeby zdejmowania z głowy całego zestawu, wystarczy tylko jeden krótki ruch ręką.
Obraz w HTC Vive Cosmos zapewniają dwa ekrany o łącznej rozdzielczości 2880 x 1700 px. To o 88% więcej niż w pierwszej generacji HTC Vive. Zastosowanie wyświetlacza LCD dobrej jakości zmniejsza tzw. efekt screendoor (widoczne ramki pomiędzy pikselami). Nowością jest też przebudowane menu VR, które wykorzystuje system Vive Reality.