Jak przewieźć 300 osób naraz? Chińczycy znają odpowiedź

Fot. leg0fenris, Flickr.com, CC license
Fot. leg0fenris, Flickr.com, CC license
Maciek Kurek

20.01.2012 09:00

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

To proste - wystarczy podstawić autobus miejski. Na ulice Pekinu wkrótce trafi najdłuższy pojazd tego typu, który z łatwością pomieściłby wszystkich obrońców Sparty.

To proste - wystarczy podstawić autobus miejski. Na ulice Pekinu wkrótce trafi najdłuższy pojazd tego typu, który z łatwością pomieściłby wszystkich obrońców Sparty.

Kierowcy jeżdżący po centrach miast często narzekają na autobusy komunikacji miejskiej, nazywając je zawalidrogami. Jeżeli również irytują Was przegubowce, powinniście mieć nadzieję, że chiński koncern Youngman nie wprowadzi swojego nowego dziecka na polskie ulice.

Youngman JNP6250G
Youngman JNP6250G

Model o wdzięcznej nazwie JNP6250G łatwiej nazwać pociągiem na kołach niż autobusem. Pojazd liczy sobie 25 metrów długości, czyli mniej więcej tyle samo, ile 7 samochodów miejskich ustawionych jeden za drugim. Do środka można dostać się przez jedne z pięciorga drzwi. Co ciekawe, wewnątrz autobusu znajduje się tylko 40 miejsc siedzących. Pozostała przestrzeń to miejsca stojące dla – bagatela - 260 pasażerów.

Youngman JNP6250G
Youngman JNP6250G

Ten gigant został zaprojektowany z myślą o wielomilionowych metropoliach, takich jak Pekin. Potrafi rozwinąć maksymalną prędkość 80 km/h i zapewne nie zachwyca zwrotnością. Nie wiem, jak wygląda kontrola biletów w Chinach, ale prawdopodobnie tamtejsi kanarzy nie są zachwyceni perspektywą sprawdzania biletów blisko 300 pasażerom.

Źródło: DVICE

Źródło artykułu:WP Gadżetomania