Jak stworzyć dwukolumnowy szablon w Wordzie?

Czasem potrzebujemy zrobić dwukolumnowy dokument, bądź szybkie ściągi, żeby cała wiedza nie wyparowała szybko z głowy. Wtedy zazwyczaj zaczyna się siedzenie i ustawianie, przenoszenie i kombinowanie jak to dokładnie zrobić. A czas, jak zwykle w takich chwilach jest cenny. Jak więc zrobić sobie wzorzec (template), z którego zawsze będziemy mogli skorzystać w razie potrzeby?

Jak stworzyć dwukolumnowy szablon w Wordzie?
Grzesiek Powalski

Czasem potrzebujemy zrobić dwukolumnowy dokument, bądź szybkie ściągi, żeby cała wiedza nie wyparowała szybko z głowy. Wtedy zazwyczaj zaczyna się siedzenie i ustawianie, przenoszenie i kombinowanie jak to dokładnie zrobić. A czas, jak zwykle w takich chwilach jest cenny. Jak więc zrobić sobie wzorzec (template), z którego zawsze będziemy mogli skorzystać w razie potrzeby?

Aby stworzyć taki wzorzec, wystarczy kierować się poniższymi wskazówkami.

1.       Najpierw otwieramy nowy dokument i wpisujemy w pierwszej linijce jego tytuł, wybierając wcześniej odpowiadający nam rodzaj czcionki i jej wielkość. Następnie wystarczy wyśrodkować i już mam dobry początek dokumentu, służącego do porównań, czy innych dokumentów, wymagających dwóch kolumn.

2.       W następnej linii umieszczamy jakikolwiek tekst, który będzie naszym wzorcem. Najlepiej zrobić to automatycznie, wpisując ?=rand(p,s)? (gdzie "p"  oznacza liczbę paragrafów, a "s" to po prostu liczba zdań) i naciskając Enter.

3.       Po wybraniu czcionki i rozmiaru dla naszego tekstu, pojawi się on w pojedynczej kolumnie. Jeśli potrzebujemy, aby było to streszczenie tego, co mamy w kolumnach możemy to tak zostawić. Teraz zaś klikamy Enter, aby przejść do następnej linii.

W Wordzie 2003, klikamy Wstaw >Znak podziału > Ciągły > OK.  Potem zaś klikamy Format> Kolumny i wybieramy ikonę dwóch kolumn.

W Wordzie 2007, klikamy Układ strony, następnie Znaki podziału i klikamy Ciągły w rozwijanym Menu. Następnie, będąc ciągle w Układzie strony, klikamy Kolumny i wybieramy opcję Dwa.

4.       Znów wpisujemy tekst za pomocą ?=rand(p,s)? i zatwierdzamy Enterem. Później wystarczy zmienić rozmiar i rodzaj czcionki lub pozostać przy domyślnym.

5.       Ostatecznie zapisujemy nasz template: W Wordzie 2003, klikamy Plik > Zapisz jako i dajemy dokumentowi nazwę, taką aby kojarzyła się z szablonem (dwie-kolumny), następnie wybieramy lokalizację i zapisujemy plik jako szablon (*.dot)

W Wordzie 2007, klikamy przycisk Office, wybieramy Zapisz jako i wybieramy Szablon programu Word. Zapisujemy.

Jeśli chcemy mieć swój szablon do wyboru w zakładce Moje szablony, musimy go zapisać w odpowiednim folderze.

Dla Visty jest to :

C:Usersyour logon IDAppDataRoamingMicrosoftTemplates

Dla XP natomiast:

C:Usersyour logon IDAppDataMicrosoftTemplates

Źródło: Cnet.com

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.