Okulary Smart od Facebooka na rynku "wcześniej niż później"
08.01.2021 12:17
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Jak donosi agencja "Bloomberg", według szefa hardware'u Andrew Boswortha planowane przez firmę Facebook Inc. inteligentne okulary pojawią się "wcześniej niż później" w 2021 roku, ale nie będą wyposażone w technologię nakładek cyfrowych, która jest związana z rzeczywistością rozszerzoną.
Okulary, które są budowane we współpracy z Ray-Ban i firmą macierzystą Luxottica Group SpA będą mogły połączyć się z urządzeniami, choć użytkownicy nie będą mogli nakładać cyfrowych obiektów na ich rzeczywisty widok, co jest podstawowym elementem AR.
– Okulary Facebooka z pewnością zapewniają dużą funkcjonalność, ale jesteśmy dość nieśmiali co do tego, jaką dokładnie. Jesteśmy nimi podekscytowani, ale nie chcemy pompować oczekiwań – powiedział Bosworth.
Następca smartfonów
Facebook po raz pierwszy ogłosił plany dotyczące zbudowania okularów AR w 2017 roku i od tego czasu rozwinął garść funkcji aparatu fotograficznego, które pozwalają ludziom na projekcję cyfrowych obrazów na świat fizyczny, takich jak filtry fotograficzne zniekształcające twarz.
W ostatnich latach firma zainwestowała znaczne środki w rozwój sprzętu, nabywając startup wirtualnej rzeczywistości Oculus i uruchamiając urządzenie wideo o nazwie Portal. Zespoły VR, AR i sprzętowe Facebooka zatrudniają ponad 6000 pracowników. Jest to większa grupa niż ta Facebooka, która pracuje także nad aplikacjami Instagram i WhatsApp dla miliardów użytkowników.
Inteligentne okulary są częścią długotrwałego wysiłku w firmie, aby rozwinąć kolejne przełomowe urządzenie po smartfonach. Szef Facebooka Mark Zuckerberg jest wielkim zwolennikiem zarówno AR, jak i VR.
Rozwijaniem podobnych technologii zajmuje się również Google - Google Glass, Snap Inc. oraz Apple.