Okulary Smart od Facebooka na rynku "wcześniej niż później"
Jak donosi agencja "Bloomberg", według szefa hardware'u Andrew Boswortha planowane przez firmę Facebook Inc. inteligentne okulary pojawią się "wcześniej niż później" w 2021 roku, ale nie będą wyposażone w technologię nakładek cyfrowych, która jest związana z rzeczywistością rozszerzoną.
08.01.2021 12:17
Okulary, które są budowane we współpracy z Ray-Ban i firmą macierzystą Luxottica Group SpA będą mogły połączyć się z urządzeniami, choć użytkownicy nie będą mogli nakładać cyfrowych obiektów na ich rzeczywisty widok, co jest podstawowym elementem AR.
– Okulary Facebooka z pewnością zapewniają dużą funkcjonalność, ale jesteśmy dość nieśmiali co do tego, jaką dokładnie. Jesteśmy nimi podekscytowani, ale nie chcemy pompować oczekiwań – powiedział Bosworth.
Następca smartfonów
Facebook po raz pierwszy ogłosił plany dotyczące zbudowania okularów AR w 2017 roku i od tego czasu rozwinął garść funkcji aparatu fotograficznego, które pozwalają ludziom na projekcję cyfrowych obrazów na świat fizyczny, takich jak filtry fotograficzne zniekształcające twarz.
W ostatnich latach firma zainwestowała znaczne środki w rozwój sprzętu, nabywając startup wirtualnej rzeczywistości Oculus i uruchamiając urządzenie wideo o nazwie Portal. Zespoły VR, AR i sprzętowe Facebooka zatrudniają ponad 6000 pracowników. Jest to większa grupa niż ta Facebooka, która pracuje także nad aplikacjami Instagram i WhatsApp dla miliardów użytkowników.
Inteligentne okulary są częścią długotrwałego wysiłku w firmie, aby rozwinąć kolejne przełomowe urządzenie po smartfonach. Szef Facebooka Mark Zuckerberg jest wielkim zwolennikiem zarówno AR, jak i VR.
Rozwijaniem podobnych technologii zajmuje się również Google - Google Glass, Snap Inc. oraz Apple.