Pokaż babci VoD. "Moda na sukces" na Playerze to dobry pretekst

Polscy seniorzy oglądają seriale w telewizji, ale Internetu unikają. Przenosiny kultowej opery mydlanej z TVP do serwisu VoD to dobry moment, aby zachęcić ich do klikania.

"Moda na sukces"
"Moda na sukces"
Źródło zdjęć: © CBS
Marta Wawrzyn

"Modę na sukces" trudno traktować ze śmiertelną powagą. To serial, który ma ponad 7000 odcinków i w każdym z nich dzieją się największe dramaty pod słońcem. Śluby, ciąże, śmierci, zmartwychwstania, porwania, zaginięcia, nagłe powroty, śmiertelne choroby, gwałty, zdrady... uff. Klan Forresterów przeżył naprawdę wszystko. Ale kiedy Telewizja Polska ogłosiła pod koniec zeszłego roku, że zdejmuje "Modę na sukces" z anteny z powodu niskiej oglądalności, starsi ludzie się oburzyli. Oni to oglądali – wszystko jedno, czy na serio, czy nie – i chcieli wiedzieć, co będzie dalej.

"Moda na sukces" na Playerze TVN-u

I okazuje się, że nie ma problemu. Kultowa opera mydlana nie zniknie całkiem z polskich ekranów. TVN poinformował, że od 1 kwietnia kolejne odcinki będą udostępniane od poniedziałku do piątku w serwisie Player.pl. Co ciekawe, Player ma zamiar zacząć pokazywać "Modę na sukces" od 6048. odcinka – czyli dokładnie tam, gdzie przerwało emisję TVP. Jak donoszą podekscytowane brukowce, dzięki temu polska widownia będzie mogła poznać dalsze losy Kate i Billa i dowiedzieć się, czy ich związek ma szansę przetrwać.

Brooke ucieka sprzed ołtarza (2003)

Ja nie mam pojęcia, kim są Kate i Bill, bo "Modę na sukces" oglądam na YouTubie, kiedy ktoś akurat podrzuci mi szczególnie dramatyczny fragment, ale jak najbardziej jestem za tym, aby fani produkcji dowiedzieli się, co dalej u tej pary. Ba, uważam, że Player, który wciąż bardzo dużo traci do lidera rynku, VoD.pl, może dzięki Forresterom tylko zyskać.

W USA Netflix zyskiwał, ratując skasowane produkcje telewizyjne, które miały niezbyt duże, ale wierne grupki fanów. Dla FOX-a kilka milionów ludzi, którzy oglądali pod koniec "Arrested Development" to pryszcz. Serial nigdy nie miałby szansy powrócić, tak jak "24 godziny" czy teraz "Z Archiwum X". Ale Netfliksowi ta liczba wystarczyła. Tak jak Playerowi wystarczy niecałe 500 tys. wiernej publiczności, która do końca oglądała "Modę na sukces" w TVP.

Ridge wpada do pieca (2003)

Zamiast się śmiać pokaż babci Player

Na Gadżetomanii wiele razy pisaliśmy o cyfrowym analfabetyzmie Polaków. Ponad 30% z nas nie korzysta z komputera ani Internetu. W ogromnej większości są to osoby starsze. Adam Bednarek twierdził nawet, że to nasza wina – dwudziesto- i trzydziestolatków. Nie pokazaliśmy swoim dziadkom i rodzicom dobrych stron Sieci. Nie starczyło nam cierpliwości, żeby ich nauczyć, jak się poruszać po Internecie.

"Moda na sukces" na Playerze to dobra okazja, aby to zmienić. Kupić babci tablet i pokazać jej, jak oglądać "Modę na sukces". Zainstalować najprostsze aplikacje, pokazać Google, YouTube, Skype'a, uświadomić, czego lepiej nie klikać. To wszystko jest do ogarnięcia – wystarczy spojrzeć na tę 82-letnią Szwedkę, która niedawno spędziła pierwszy tydzień w Internecie i teraz przyznaje, że to miejsce pełne nieograniczonych możliwości. Na jej miejscu równie dobrze mogą być polscy seniorzy. Trzeba im tylko uświadomić, że to możliwe.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.