Producenci gier wideo traktowani są źle

Żyjemy w czasach, kiedy wielu młodych ludzi pragnęłoby się związać z branżą gier wideo na zawsze. Często nie wiedzą, na co się piszą, co ich czeka, jak wygląda to od środka. Do wielu głosów dołącza pan Brian Fargo, twórca Wasteland.

Producenci gier wideo traktowani są źle 1Pan Fargo (Fot. gry-online.pl)
Piotr Rusewicz

Żyjemy w czasach, kiedy wielu młodych ludzi pragnęłoby się związać z branżą gier wideo na zawsze. Często nie wiedzą, na co się piszą, co ich czeka, jak wygląda to od środka. Do wielu głosów dołącza pan Brian Fargo, twórca Wasteland.

Współtwórca tak kultowych gier, jak Wasteland, Fallout, Bard’s Tale, w świetnym wywiadzie dla Ripten.com opowiada o wielu rzeczach. O swoim nowym projekcie, o kontaktach z innymi twórcami, o Kickstarterze. Oraz o pracy w branży.

Już wielokrotnie było słychać, że nie jest różowo. Tworzenie gier wideo to problemowa sprawa, pełna wyrzeczeń związanych z wydawcami, producentami i innymi diabelskimi istotami. Fargo porusza kilka ciekawych wątków – przede wszystkim mówi o tym, że Wasteland 2 został odrzucony przez każdego możliwego wielkiego wydawcę, a jego zabawny film promocyjny gry bazował na prawdziwych wydarzeniach. Także o tym, że projekt nie interesował nikogo poważnego.

Producenci gier wideo traktowani są źle 2
Wasteland 2. Tak jakby (Fot. Kickstarter.com)

Dalej idą kolejne działa – opowiada o tym, że przez wydawcę koszty produkcji rosną nawet o 35%, a często nie z winy producenta gra wychodzi na rynek zabugowana. Często nie wypłaca się premii za dobre wyniki, szukając bzdurnych argumentów. Wydawcy patrzą także na metacritics, a producenci milczą, ponieważ boją się, że nie dostaną kontraktu. Podobny wydźwięk miał również wywiad z Agness Kaku przeprowadzony na Hardcore Gaming – współpraca z dużymi wydawcami to współpraca trudna finansowo, terminowo oraz artystycznie.

Producenci gier wideo traktowani są źle 3
(Fot. Kickstarter.com)

Smutne czasy, w końcu gdy niedawno kupowałem steamowe Vampire, to przecież moje pieniądze nie poszły do byłego Troika oraz twórców gry, ale do kieszeni Koticka. Fargo jednak twierdzi, że dzięki Kickstarterowi oraz Steam producenci będą w stanie coraz częściej tworzyć gry bez pomocy wydawców. Gry może mniejsze, może mniej piękne, ale wcale nie oznacza, że gorsze. Oby Wasteland 2 nie tylko okazał się sukcesem komercyjnym, lecz przede wszystkim pokazał nową drogę.

Źródło: Ripten

Źródło artykułu: WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
To skarb ukryty w śmieciach. W USA wyceniono go na ok. 97 mld dol.
To skarb ukryty w śmieciach. W USA wyceniono go na ok. 97 mld dol.
50 lat sadzenia drzew zmieniło klimat kraju. I to dosłownie
50 lat sadzenia drzew zmieniło klimat kraju. I to dosłownie
Zaktualizuj Androida Auto. Jest nowe wydanie
Zaktualizuj Androida Auto. Jest nowe wydanie
Jest coraz mniejsza. Cofają się niebezpieczne zmiany
Jest coraz mniejsza. Cofają się niebezpieczne zmiany
Biofobia narasta. Coraz więcej osób odczuwa lęk i niechęć wobec przyrody
Biofobia narasta. Coraz więcej osób odczuwa lęk i niechęć wobec przyrody
Bezzałogowy "PassAt" Polaków wyruszył w rejs. Ma pokonać Atlantyk
Bezzałogowy "PassAt" Polaków wyruszył w rejs. Ma pokonać Atlantyk
Myślała, że to śmieci. To, co odkryła, ją zdziwiło
Myślała, że to śmieci. To, co odkryła, ją zdziwiło
Nowość w mObywatelu. Skorzystają kolejni użytkownicy
Nowość w mObywatelu. Skorzystają kolejni użytkownicy
Antarktyda: Lodowiec Thwaites w krytycznej fazie destabilizacji
Antarktyda: Lodowiec Thwaites w krytycznej fazie destabilizacji
CERT Orange Polska ostrzega przed nowym oszustwem
CERT Orange Polska ostrzega przed nowym oszustwem
Mroczna przeszłóść. Opuszczone pociągi na Syberii
Mroczna przeszłóść. Opuszczone pociągi na Syberii
Znalazł ten skarb nielegalnie. Uciekł od odpowiedzialności
Znalazł ten skarb nielegalnie. Uciekł od odpowiedzialności
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀