Producenci gier wideo traktowani są źle

Żyjemy w czasach, kiedy wielu młodych ludzi pragnęłoby się związać z branżą gier wideo na zawsze. Często nie wiedzą, na co się piszą, co ich czeka, jak wygląda to od środka. Do wielu głosów dołącza pan Brian Fargo, twórca Wasteland.

Producenci gier wideo traktowani są źle 1Pan Fargo (Fot. gry-online.pl)
Piotr Rusewicz

Żyjemy w czasach, kiedy wielu młodych ludzi pragnęłoby się związać z branżą gier wideo na zawsze. Często nie wiedzą, na co się piszą, co ich czeka, jak wygląda to od środka. Do wielu głosów dołącza pan Brian Fargo, twórca Wasteland.

Współtwórca tak kultowych gier, jak Wasteland, Fallout, Bard’s Tale, w świetnym wywiadzie dla Ripten.com opowiada o wielu rzeczach. O swoim nowym projekcie, o kontaktach z innymi twórcami, o Kickstarterze. Oraz o pracy w branży.

Już wielokrotnie było słychać, że nie jest różowo. Tworzenie gier wideo to problemowa sprawa, pełna wyrzeczeń związanych z wydawcami, producentami i innymi diabelskimi istotami. Fargo porusza kilka ciekawych wątków – przede wszystkim mówi o tym, że Wasteland 2 został odrzucony przez każdego możliwego wielkiego wydawcę, a jego zabawny film promocyjny gry bazował na prawdziwych wydarzeniach. Także o tym, że projekt nie interesował nikogo poważnego.

Producenci gier wideo traktowani są źle 2
Wasteland 2. Tak jakby (Fot. Kickstarter.com)

Dalej idą kolejne działa – opowiada o tym, że przez wydawcę koszty produkcji rosną nawet o 35%, a często nie z winy producenta gra wychodzi na rynek zabugowana. Często nie wypłaca się premii za dobre wyniki, szukając bzdurnych argumentów. Wydawcy patrzą także na metacritics, a producenci milczą, ponieważ boją się, że nie dostaną kontraktu. Podobny wydźwięk miał również wywiad z Agness Kaku przeprowadzony na Hardcore Gaming – współpraca z dużymi wydawcami to współpraca trudna finansowo, terminowo oraz artystycznie.

Producenci gier wideo traktowani są źle 3
(Fot. Kickstarter.com)

Smutne czasy, w końcu gdy niedawno kupowałem steamowe Vampire, to przecież moje pieniądze nie poszły do byłego Troika oraz twórców gry, ale do kieszeni Koticka. Fargo jednak twierdzi, że dzięki Kickstarterowi oraz Steam producenci będą w stanie coraz częściej tworzyć gry bez pomocy wydawców. Gry może mniejsze, może mniej piękne, ale wcale nie oznacza, że gorsze. Oby Wasteland 2 nie tylko okazał się sukcesem komercyjnym, lecz przede wszystkim pokazał nową drogę.

Źródło: Ripten

Źródło artykułu: WP Gadżetomania

Wybrane dla Ciebie

Tajemniczy "ciemny tlen" odkryty na dnie Pacyfiku
Tajemniczy "ciemny tlen" odkryty na dnie Pacyfiku
Nowa metoda recyklingu plastiku. Rozłoży nawet PVC
Nowa metoda recyklingu plastiku. Rozłoży nawet PVC
Jest ich mniej. Nawet w środowiskach, gdzie nie ingeruje człowiek
Jest ich mniej. Nawet w środowiskach, gdzie nie ingeruje człowiek
Sen i ryzyko demencji. Są nowe odkrycia
Sen i ryzyko demencji. Są nowe odkrycia
Do 2500 r. może jej już nie być. Alarmujące prognozy dla syberyjskiej tundry
Do 2500 r. może jej już nie być. Alarmujące prognozy dla syberyjskiej tundry
Galaktyka Cygaro. Miejsce, gdzie gwiazdy rodzą się szybciej
Galaktyka Cygaro. Miejsce, gdzie gwiazdy rodzą się szybciej
Tak formują się planety. Odkrycie naukowców to potwierdza
Tak formują się planety. Odkrycie naukowców to potwierdza
Ludzie od zawsze o tym marzyli. Pojawia się jednak pewien problem
Ludzie od zawsze o tym marzyli. Pojawia się jednak pewien problem
Masz głośnych sąsiadów? Szwajcarzy znaleźli na to sposób
Masz głośnych sąsiadów? Szwajcarzy znaleźli na to sposób
Mikroplastik i zdrowie. To konsekwencje zanieczyszczenia środowiska
Mikroplastik i zdrowie. To konsekwencje zanieczyszczenia środowiska
Tajemnicza rotacja. Czy Wszechświat znajduje się w czarnej dziurze?
Tajemnicza rotacja. Czy Wszechświat znajduje się w czarnej dziurze?
Umożliwi skok technologiczny? Ten związek ma niezwykłe właściwości
Umożliwi skok technologiczny? Ten związek ma niezwykłe właściwości