Rewolucyjne plany Microsoftu. Czy Windows zniknie z rynku?

Podczas Worldwide Partner Conference, Andy Lees odpowiadający za mobilny dział Microsoftu przedstawił nową strategię, dotyczącą unifikacji oferowanych przez firmę systemów. Czy znajdzie się w niej miejsce dla Windowsa?

Rewolucyjne plany Microsoftu. Czy Windows zniknie z rynku? 1CEO MIcrosoftu, Steve Ballmer podczas wystąpienia na tegorocznym WPC (Fot. Microsoft.com)
Łukasz Michalik

Podczas Worldwide Partner Conference, Andy Lees odpowiadający za mobilny dział Microsoftu przedstawił nową strategię, dotyczącą unifikacji oferowanych przez firmę systemów. Czy znajdzie się w niej miejsce dla Windowsa?

Jak stwierdził Andy Lees, celem Microsoftu na najbliższe lata jest stworzenie „jednego ekosystemu”, obsługującego pecety, telefony komórkowe, konsole do gier, tablety i inne urządzenia elektroniczne, jak np. telewizory.

Unifikacja ma zapewnić „wykorzystanie pełnej mocy komputera PC na dowolnym urządzeniu”. Niestety, Andy Lees nie rozwinął tego wątku. Warto jednak podkreślić, że tworzenie odrębnych systemów dla pecetów i telefonów nie jest korzystne dla firmy.

Rewolucyjne plany Microsoftu. Czy Windows zniknie z rynku? 2
Andy Lees (Fot. Microsoft.com)

Zauważył to nawet Steve Ballmer, który podczas wystąpienia na Worldwide Partner Conference przyznał, że w przeciwieństwie do innych produktów, jak Windows 7 czy nowy Office, Windows Phone 7 nie odniósł na razie spodziewanego sukcesu.

Połączenie nie ma dotyczyć wyłącznie interfejsu. Niezależnie od platformy sprzętowej możliwe będzie używanie tych samych produktów i technologii. W świetle ujawnionych planów nowego znaczenia nabiera wcześniejsza deklaracja o dostosowaniu Windowsa 8 do działania na mobilnych procesorach ARM.

Na przełomie 2015 i 2016 roku Microsoft planuje zaprezentować nową platformę, wspólną dla wszystkich urządzeń. Może się to wiązać z porzuceniem nazwy Windows i zastąpieniem jej czymś bardziej odpowiadającym nowej strategii Microsoftu.

Porzucenie najcenniejszej marki, która przez 25 lat stanowiła flagowy produkt firmy z Redmond na rzecz lepszego zintegrowania swoich produktów to ryzykowny krok. Czy Microsoft podejmie ryzyko? Jak pokazuje przykład Google’a, coraz ściślej integrującego swoje produkty, takie działania mogą okazać się skuteczne.

Źródło: IT World

Źródło artykułu: WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Przykładają owady do ran. Nieznana forma „pierwszej pomocy”
Przykładają owady do ran. Nieznana forma „pierwszej pomocy”
Pasożyty w puszkach z łososiem. Niezwykłe archiwum z Alaski
Pasożyty w puszkach z łososiem. Niezwykłe archiwum z Alaski
Lenovo pokazuje najlżejsze okulary AR. AI Glasses V1 ważą tylko 38 g
Lenovo pokazuje najlżejsze okulary AR. AI Glasses V1 ważą tylko 38 g
Ceny pamięci DDR5 mocno w górę. Komputery będą droższe
Ceny pamięci DDR5 mocno w górę. Komputery będą droższe
Nibieskie psy w Czarnobylu. Co się dzieje?
Nibieskie psy w Czarnobylu. Co się dzieje?
Symetria między półkulami Ziemi zanika. To wpływa na pogodę
Symetria między półkulami Ziemi zanika. To wpływa na pogodę
Santander ostrzega przed telefonami. Podał kluczowe zasady
Santander ostrzega przed telefonami. Podał kluczowe zasady
Google pokazuje pierwszą reklamę stworzoną przez AI
Google pokazuje pierwszą reklamę stworzoną przez AI
Android 17. Google testuje rozbudowany Always On Display i tryb oszczędny w Mapach
Android 17. Google testuje rozbudowany Always On Display i tryb oszczędny w Mapach
Ocean Południowy wciąż pochłania CO2. Wskazują pomijany mechanizm
Ocean Południowy wciąż pochłania CO2. Wskazują pomijany mechanizm
Sprawdź paszport. Ten symbol zmienia wszystko
Sprawdź paszport. Ten symbol zmienia wszystko
Nowe tropy w sprawie odwrotu Napoleona. Badacze przebadali zęby żołnierzy
Nowe tropy w sprawie odwrotu Napoleona. Badacze przebadali zęby żołnierzy