Rewolucyjne plany Microsoftu. Czy Windows zniknie z rynku?

Rewolucyjne plany Microsoftu. Czy Windows zniknie z rynku?

CEO MIcrosoftu, Steve Ballmer podczas wystąpienia na tegorocznym WPC (Fot. Microsoft.com)
CEO MIcrosoftu, Steve Ballmer podczas wystąpienia na tegorocznym WPC (Fot. Microsoft.com)
Łukasz Michalik
16.07.2011 15:44

Podczas Worldwide Partner Conference, Andy Lees odpowiadający za mobilny dział Microsoftu przedstawił nową strategię, dotyczącą unifikacji oferowanych przez firmę systemów. Czy znajdzie się w niej miejsce dla Windowsa?

Podczas Worldwide Partner Conference, Andy Lees odpowiadający za mobilny dział Microsoftu przedstawił nową strategię, dotyczącą unifikacji oferowanych przez firmę systemów. Czy znajdzie się w niej miejsce dla Windowsa?

Jak stwierdził Andy Lees, celem Microsoftu na najbliższe lata jest stworzenie „jednego ekosystemu”, obsługującego pecety, telefony komórkowe, konsole do gier, tablety i inne urządzenia elektroniczne, jak np. telewizory.

Unifikacja ma zapewnić „wykorzystanie pełnej mocy komputera PC na dowolnym urządzeniu”. Niestety, Andy Lees nie rozwinął tego wątku. Warto jednak podkreślić, że tworzenie odrębnych systemów dla pecetów i telefonów nie jest korzystne dla firmy.

Andy Lees (Fot. Microsoft.com)
Andy Lees (Fot. Microsoft.com)

Zauważył to nawet Steve Ballmer, który podczas wystąpienia na Worldwide Partner Conference przyznał, że w przeciwieństwie do innych produktów, jak Windows 7 czy nowy Office, Windows Phone 7 nie odniósł na razie spodziewanego sukcesu.

Połączenie nie ma dotyczyć wyłącznie interfejsu. Niezależnie od platformy sprzętowej możliwe będzie używanie tych samych produktów i technologii. W świetle ujawnionych planów nowego znaczenia nabiera wcześniejsza deklaracja o dostosowaniu Windowsa 8 do działania na mobilnych procesorach ARM.

Na przełomie 2015 i 2016 roku Microsoft planuje zaprezentować nową platformę, wspólną dla wszystkich urządzeń. Może się to wiązać z porzuceniem nazwy Windows i zastąpieniem jej czymś bardziej odpowiadającym nowej strategii Microsoftu.

Porzucenie najcenniejszej marki, która przez 25 lat stanowiła flagowy produkt firmy z Redmond na rzecz lepszego zintegrowania swoich produktów to ryzykowny krok. Czy Microsoft podejmie ryzyko? Jak pokazuje przykład Google’a, coraz ściślej integrującego swoje produkty, takie działania mogą okazać się skuteczne.

Źródło: IT World

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)