Tak rozszerzona rzeczywistość działa w praktyce! (wideo)

Panie i panowie - o augmented reality, czyli o rozszerzonej rzeczywistości pisaliśmy na Gadżetomanii już nie raz. Po raz pierwszy, gdy dumnie wkroczyła w świat motoryzacji, a dealerzy BMW mieli prześwietlać nasze silniki niczym specjalnym skanerem. Później temat powrócił, gdy pisaliśmy o lustrze z tą właśnie technologią, które pomagało sprawdzić jak wygląda się w danym ubraniu przed jego rzeczywistym włożeniem. Dziś nadchodzi reklama Coca-Coli.

Tak rozszerzona rzeczywistość działa w praktyce! (wideo) 1
Damian Zarzycki

Panie i panowie - o augmented reality, czyli o rozszerzonej rzeczywistości pisaliśmy na Gadżetomanii już nie raz. Po raz pierwszy, gdy dumnie wkroczyła w świat motoryzacji, a dealerzy BMW mieli prześwietlać nasze silniki niczym specjalnym skanerem. Później temat powrócił, gdy pisaliśmy o lustrze z tą właśnie technologią, które pomagało sprawdzić jak wygląda się w danym ubraniu przed jego rzeczywistym włożeniem. Dziś nadchodzi reklama Coca-Coli.

Panie i panowie - augumented reality stało się rzeczywistością. Pojawiało się wcześniej w medycynie, lotnictwie, ostatnio niemiecki koncern BMW postanowił wyposażyć w okulary z taką technologią swoich inżynierów. Później była luksusowa szafa z własnym lustrem (oczywiście wyposażoną w opcję wizualizacji AR), która pozwalała kobietom ujrzeć się wszystkich sukniach i odcieniach jakie tylko posiadają w szafie. Plus był taki, że nie trzeba było za każdym razem zakładać i zdejmować tych ubrań.

Coca-Cola Zero | Avatar Promo

Dlaczego stało się rzeczywistością? Stało się nią, ponieważ po augmented reality sięgnęli twórcy reklam. I pokazali nam do czego tak naprawdę cała ta zabawa w wizualizacje służy. Służy zabawie! Wszystko prezentuje filmik. Wraz z pojawieniem się w kinach filmu "*Avatar" *kompania Coca-Cola puściła do sieci filmik, na którym widzimy jak na ekranie monitora butelka tego produktu zamienia się w ogromny śmigłowiec, który lata gdziekolwiek nakażemy mu lecieć. Takich butelek czeka 140 milionów - są w sklepach, automatach, w fast-foodach, są wszędzie. Całkiem zmyślne, prawda?

Fakt pozostaje faktem - AR przestało być fenomenem, staje się codziennością w Stanach Zjednoczonych. Stanie się codziennością w Polsce. Jak jeszcze inaczej można wykorzystać tą niezwyklą technologię?

Źródło: Dvice

Źródło artykułu: WP Gadżetomania

Wybrane dla Ciebie

Napęd plazmowy. Nowa broń w walce z kosmicznymi śmieciami
Napęd plazmowy. Nowa broń w walce z kosmicznymi śmieciami
To przez działalność człowieka. Rekiny wielorybie są zagrożone
To przez działalność człowieka. Rekiny wielorybie są zagrożone
NGC 2775. Galaktyka, która wymyka się klasyfikacji
NGC 2775. Galaktyka, która wymyka się klasyfikacji
Powstają na Syberii. Naukowcy wskazują na gaz ziemny
Powstają na Syberii. Naukowcy wskazują na gaz ziemny
Ten fotosynentyczny mikroorganizm jest zagrożony. Naukowcy alarmują
Ten fotosynentyczny mikroorganizm jest zagrożony. Naukowcy alarmują
Nowy model AI przewiduje choroby z wyprzedzeniem 10 lat
Nowy model AI przewiduje choroby z wyprzedzeniem 10 lat
Tajemniczy "ciemny tlen" odkryty na dnie Pacyfiku
Tajemniczy "ciemny tlen" odkryty na dnie Pacyfiku
Nowa metoda recyklingu plastiku. Rozłoży nawet PVC
Nowa metoda recyklingu plastiku. Rozłoży nawet PVC
Jest ich mniej. Nawet w środowiskach, gdzie nie ingeruje człowiek
Jest ich mniej. Nawet w środowiskach, gdzie nie ingeruje człowiek
Sen i ryzyko demencji. Są nowe odkrycia
Sen i ryzyko demencji. Są nowe odkrycia
Do 2500 r. może jej już nie być. Alarmujące prognozy dla syberyjskiej tundry
Do 2500 r. może jej już nie być. Alarmujące prognozy dla syberyjskiej tundry
Galaktyka Cygaro. Miejsce, gdzie gwiazdy rodzą się szybciej
Galaktyka Cygaro. Miejsce, gdzie gwiazdy rodzą się szybciej