Tak rozszerzona rzeczywistość działa w praktyce! (wideo)

Panie i panowie - o augmented reality, czyli o rozszerzonej rzeczywistości pisaliśmy na Gadżetomanii już nie raz. Po raz pierwszy, gdy dumnie wkroczyła w świat motoryzacji, a dealerzy BMW mieli prześwietlać nasze silniki niczym specjalnym skanerem. Później temat powrócił, gdy pisaliśmy o lustrze z tą właśnie technologią, które pomagało sprawdzić jak wygląda się w danym ubraniu przed jego rzeczywistym włożeniem. Dziś nadchodzi reklama Coca-Coli.

Tak rozszerzona rzeczywistość działa w praktyce! (wideo) 1
Damian Zarzycki

Panie i panowie - o augmented reality, czyli o rozszerzonej rzeczywistości pisaliśmy na Gadżetomanii już nie raz. Po raz pierwszy, gdy dumnie wkroczyła w świat motoryzacji, a dealerzy BMW mieli prześwietlać nasze silniki niczym specjalnym skanerem. Później temat powrócił, gdy pisaliśmy o lustrze z tą właśnie technologią, które pomagało sprawdzić jak wygląda się w danym ubraniu przed jego rzeczywistym włożeniem. Dziś nadchodzi reklama Coca-Coli.

Panie i panowie - augumented reality stało się rzeczywistością. Pojawiało się wcześniej w medycynie, lotnictwie, ostatnio niemiecki koncern BMW postanowił wyposażyć w okulary z taką technologią swoich inżynierów. Później była luksusowa szafa z własnym lustrem (oczywiście wyposażoną w opcję wizualizacji AR), która pozwalała kobietom ujrzeć się wszystkich sukniach i odcieniach jakie tylko posiadają w szafie. Plus był taki, że nie trzeba było za każdym razem zakładać i zdejmować tych ubrań.

Coca-Cola Zero | Avatar Promo

Dlaczego stało się rzeczywistością? Stało się nią, ponieważ po augmented reality sięgnęli twórcy reklam. I pokazali nam do czego tak naprawdę cała ta zabawa w wizualizacje służy. Służy zabawie! Wszystko prezentuje filmik. Wraz z pojawieniem się w kinach filmu "*Avatar" *kompania Coca-Cola puściła do sieci filmik, na którym widzimy jak na ekranie monitora butelka tego produktu zamienia się w ogromny śmigłowiec, który lata gdziekolwiek nakażemy mu lecieć. Takich butelek czeka 140 milionów - są w sklepach, automatach, w fast-foodach, są wszędzie. Całkiem zmyślne, prawda?

Fakt pozostaje faktem - AR przestało być fenomenem, staje się codziennością w Stanach Zjednoczonych. Stanie się codziennością w Polsce. Jak jeszcze inaczej można wykorzystać tą niezwyklą technologię?

Źródło: Dvice

Źródło artykułu: WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Windows 11 zyskuje "agentów" AI. Mają przyspieszyć pracę
Windows 11 zyskuje "agentów" AI. Mają przyspieszyć pracę
Rewolucja w Amazonie. Roboty zastąpią ludzi i przejmą 75 proc. operacji
Rewolucja w Amazonie. Roboty zastąpią ludzi i przejmą 75 proc. operacji
Darmowe dodatki do Windowsa. Nowa opcja i poprawa wydajności
Darmowe dodatki do Windowsa. Nowa opcja i poprawa wydajności
Microsoft kieruje przekaz do użytkowników AI. Oferuje alternatywę
Microsoft kieruje przekaz do użytkowników AI. Oferuje alternatywę
Tajemnica posągów z Wyspy Wielkanocnej. Jak naprawdę się przemieszczały?
Tajemnica posągów z Wyspy Wielkanocnej. Jak naprawdę się przemieszczały?
Zweryfikuj rozmówcę. Ważna opcja w aplikacji bankowej
Zweryfikuj rozmówcę. Ważna opcja w aplikacji bankowej
Czy inteligencja ma swoją cenę? Naukowcy widzą ewolucyjny kompromis
Czy inteligencja ma swoją cenę? Naukowcy widzą ewolucyjny kompromis
Superkomputer wielkości książki. NVIDIA DGX Spark trafił do Elona Muska
Superkomputer wielkości książki. NVIDIA DGX Spark trafił do Elona Muska
Minęło już niemal 100 lat. Ciało Skłodowskiej-Curie nadal promieniuje
Minęło już niemal 100 lat. Ciało Skłodowskiej-Curie nadal promieniuje
Beacony Bluetooth w Mapach Google. Sprawdź ważną opcję
Beacony Bluetooth w Mapach Google. Sprawdź ważną opcję
Mógł kształtować ludzki mózg już miliony lat temu. To znana substancja
Mógł kształtować ludzki mózg już miliony lat temu. To znana substancja
Odkrył spaloną wtyczkę zasilania w karcie graficznej. Problem dotyczy też Radeonów
Odkrył spaloną wtyczkę zasilania w karcie graficznej. Problem dotyczy też Radeonów