Tak rozszerzona rzeczywistość działa w praktyce! (wideo)

Panie i panowie - o augmented reality, czyli o rozszerzonej rzeczywistości pisaliśmy na Gadżetomanii już nie raz. Po raz pierwszy, gdy dumnie wkroczyła w świat motoryzacji, a dealerzy BMW mieli prześwietlać nasze silniki niczym specjalnym skanerem. Później temat powrócił, gdy pisaliśmy o lustrze z tą właśnie technologią, które pomagało sprawdzić jak wygląda się w danym ubraniu przed jego rzeczywistym włożeniem. Dziś nadchodzi reklama Coca-Coli.

Tak rozszerzona rzeczywistość działa w praktyce! (wideo) 1
Damian Zarzycki

Panie i panowie - o augmented reality, czyli o rozszerzonej rzeczywistości pisaliśmy na Gadżetomanii już nie raz. Po raz pierwszy, gdy dumnie wkroczyła w świat motoryzacji, a dealerzy BMW mieli prześwietlać nasze silniki niczym specjalnym skanerem. Później temat powrócił, gdy pisaliśmy o lustrze z tą właśnie technologią, które pomagało sprawdzić jak wygląda się w danym ubraniu przed jego rzeczywistym włożeniem. Dziś nadchodzi reklama Coca-Coli.

Panie i panowie - augumented reality stało się rzeczywistością. Pojawiało się wcześniej w medycynie, lotnictwie, ostatnio niemiecki koncern BMW postanowił wyposażyć w okulary z taką technologią swoich inżynierów. Później była luksusowa szafa z własnym lustrem (oczywiście wyposażoną w opcję wizualizacji AR), która pozwalała kobietom ujrzeć się wszystkich sukniach i odcieniach jakie tylko posiadają w szafie. Plus był taki, że nie trzeba było za każdym razem zakładać i zdejmować tych ubrań.

Coca-Cola Zero | Avatar Promo

Dlaczego stało się rzeczywistością? Stało się nią, ponieważ po augmented reality sięgnęli twórcy reklam. I pokazali nam do czego tak naprawdę cała ta zabawa w wizualizacje służy. Służy zabawie! Wszystko prezentuje filmik. Wraz z pojawieniem się w kinach filmu "*Avatar" *kompania Coca-Cola puściła do sieci filmik, na którym widzimy jak na ekranie monitora butelka tego produktu zamienia się w ogromny śmigłowiec, który lata gdziekolwiek nakażemy mu lecieć. Takich butelek czeka 140 milionów - są w sklepach, automatach, w fast-foodach, są wszędzie. Całkiem zmyślne, prawda?

Fakt pozostaje faktem - AR przestało być fenomenem, staje się codziennością w Stanach Zjednoczonych. Stanie się codziennością w Polsce. Jak jeszcze inaczej można wykorzystać tą niezwyklą technologię?

Źródło: Dvice

Źródło artykułu: WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
To skarb ukryty w śmieciach. W USA wyceniono go na ok. 97 mld dol.
To skarb ukryty w śmieciach. W USA wyceniono go na ok. 97 mld dol.
50 lat sadzenia drzew zmieniło klimat kraju. I to dosłownie
50 lat sadzenia drzew zmieniło klimat kraju. I to dosłownie
Zaktualizuj Androida Auto. Jest nowe wydanie
Zaktualizuj Androida Auto. Jest nowe wydanie
Jest coraz mniejsza. Cofają się niebezpieczne zmiany
Jest coraz mniejsza. Cofają się niebezpieczne zmiany
Biofobia narasta. Coraz więcej osób odczuwa lęk i niechęć wobec przyrody
Biofobia narasta. Coraz więcej osób odczuwa lęk i niechęć wobec przyrody
Bezzałogowy "PassAt" Polaków wyruszył w rejs. Ma pokonać Atlantyk
Bezzałogowy "PassAt" Polaków wyruszył w rejs. Ma pokonać Atlantyk
Myślała, że to śmieci. To, co odkryła, ją zdziwiło
Myślała, że to śmieci. To, co odkryła, ją zdziwiło
Nowość w mObywatelu. Skorzystają kolejni użytkownicy
Nowość w mObywatelu. Skorzystają kolejni użytkownicy
Antarktyda: Lodowiec Thwaites w krytycznej fazie destabilizacji
Antarktyda: Lodowiec Thwaites w krytycznej fazie destabilizacji
CERT Orange Polska ostrzega przed nowym oszustwem
CERT Orange Polska ostrzega przed nowym oszustwem
Mroczna przeszłóść. Opuszczone pociągi na Syberii
Mroczna przeszłóść. Opuszczone pociągi na Syberii
Znalazł ten skarb nielegalnie. Uciekł od odpowiedzialności
Znalazł ten skarb nielegalnie. Uciekł od odpowiedzialności
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇