Tak rozszerzona rzeczywistość działa w praktyce! (wideo)
Panie i panowie - o augmented reality, czyli o rozszerzonej rzeczywistości pisaliśmy na Gadżetomanii już nie raz. Po raz pierwszy, gdy dumnie wkroczyła w świat motoryzacji, a dealerzy BMW mieli prześwietlać nasze silniki niczym specjalnym skanerem. Później temat powrócił, gdy pisaliśmy o lustrze z tą właśnie technologią, które pomagało sprawdzić jak wygląda się w danym ubraniu przed jego rzeczywistym włożeniem. Dziś nadchodzi reklama Coca-Coli.
22.11.2009 | aktual.: 14.03.2022 09:57
Panie i panowie - o augmented reality, czyli o rozszerzonej rzeczywistości pisaliśmy na Gadżetomanii już nie raz. Po raz pierwszy, gdy dumnie wkroczyła w świat motoryzacji, a dealerzy BMW mieli prześwietlać nasze silniki niczym specjalnym skanerem. Później temat powrócił, gdy pisaliśmy o lustrze z tą właśnie technologią, które pomagało sprawdzić jak wygląda się w danym ubraniu przed jego rzeczywistym włożeniem. Dziś nadchodzi reklama Coca-Coli.
Panie i panowie - augumented reality stało się rzeczywistością. Pojawiało się wcześniej w medycynie, lotnictwie, ostatnio niemiecki koncern BMW postanowił wyposażyć w okulary z taką technologią swoich inżynierów. Później była luksusowa szafa z własnym lustrem (oczywiście wyposażoną w opcję wizualizacji AR), która pozwalała kobietom ujrzeć się wszystkich sukniach i odcieniach jakie tylko posiadają w szafie. Plus był taki, że nie trzeba było za każdym razem zakładać i zdejmować tych ubrań.
Coca-Cola Zero | Avatar Promo
Dlaczego stało się rzeczywistością? Stało się nią, ponieważ po augmented reality sięgnęli twórcy reklam. I pokazali nam do czego tak naprawdę cała ta zabawa w wizualizacje służy. Służy zabawie! Wszystko prezentuje filmik. Wraz z pojawieniem się w kinach filmu "*Avatar" *kompania Coca-Cola puściła do sieci filmik, na którym widzimy jak na ekranie monitora butelka tego produktu zamienia się w ogromny śmigłowiec, który lata gdziekolwiek nakażemy mu lecieć. Takich butelek czeka 140 milionów - są w sklepach, automatach, w fast-foodach, są wszędzie. Całkiem zmyślne, prawda?
Fakt pozostaje faktem - AR przestało być fenomenem, staje się codziennością w Stanach Zjednoczonych. Stanie się codziennością w Polsce. Jak jeszcze inaczej można wykorzystać tą niezwyklą technologię?
Źródło: Dvice