Telewizja w przyszłości

Często przy okazji omawiania nowości technicznych zadajemy pytanie o przyszłość telewizji . W większości przypadków jest to pytanie o technologię przyszłości urządzeń obrazujących, analizując jednak problem telewizji trochę szerzej rodzi się pytanie czy telewizja w obecnej „biernej" formie przetrwa. Czy w dobie Internetu i przekazów interaktywnych konieczna będzie radykalna zmiana podejścia do sposobu tworzenia telewizji?. Według wielu prognoz telewizja w obecnej formie w najbliższym czasie znacznie straci na znaczeniu kosztem interaktywnych przekazów (w tym głównie internetowych).

Telewizja w przyszłości
Piotr Garbat

Często przy okazji omawiania nowości technicznych zadajemy pytanie o przyszłość telewizji . W większości przypadków jest to pytanie o technologię przyszłości urządzeń obrazujących, analizując jednak problem telewizji trochę szerzej rodzi się pytanie czy telewizja w obecnej „biernej" formie przetrwa. Czy w dobie Internetu i przekazów interaktywnych konieczna będzie radykalna zmiana podejścia do sposobu tworzenia telewizji?. Według wielu prognoz telewizja w obecnej formie w najbliższym czasie znacznie straci na znaczeniu kosztem interaktywnych przekazów (w tym głównie internetowych).

Większość z nas to jeszcze pokolenie „biernej" telewizji. „Nowy odbiorca telewizji" według prowadzonych badań oczekuje programów interaktywnych. Poprzez obcowanie na stałe z Internetem nowe pokolenie przygotowane jest do „telewizji aktywnej". Telewizji pozwalającej na oglądanie wybranych treści o określonej tematyce w dolnym czasie i miejscu, z możliwością komentowania lub nawet oddziaływania na akcję programu. Już teraz większość młodych widzów oglądając telewizję jednocześnie korzysta z internetu w celu wyszukiwania dodatkowych informacji powiązanych z tematyką oglądanego programu czy też wyszukuje poprzednich odcinków programów.

Obraz

Nowoczesne technologia informatyczne dają na możliwość wzbogacania dystrybuowanych treści telewizyjnych o dodatkowe informacje, czy też zapewnienie interakcji widz-prowadzący. Z drugiej strony sieciowa dystrybucja, pozwala na penetrowanie obszarów "niszowych", nieosiągalnych dla klasycznej telewizji poprzez znaczne obniżenie kosztów produkcji.

Na koniec, wracając do sprzętu jeszcze jedno pytanie. Czy (lub w jaki sposób) ta zmiana wpłynie na samo urządzenie. Prawdopodobnie wraz ze zmianą mentalności widza zmieni się główny trend w produkcji telewizorów. Telewizor, a może „i-telewizor" stanie się bardzie osobisty co wymusi pracę nad technologiami takimi jak np. HMD (head-mounted display). Tak więc OLED-y mogą okazać się technologią, która „zabłyśnie" wraz z rewolucją telewizyjną.

Obraz
© [źródło](http://hdtvmania.pl/images/2009/02/hmd2.jpg)
Źródło artykułu:WP Gadżetomania

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.