Ten kod może uratować twój telefon. Zapamiętaj go

ręce trzymające smartfona
ręce trzymające smartfona
Źródło zdjęć: © pexels
oprac. SBA

11.08.2024 10:12

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Smartfony są często celem różnorodnych ataków - w tym podsłuchiwania i przekierowywania połączeń. Istnieje jednak metoda, która pozwala sprawdzić, czy nasz telefon jest w pełni bezpieczny.

Gazeta.pl opisała łatwy sposób weryfikacji, czy nasz telefon jest na podsłuchu. Dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema oraz prorektor Wyższej Szkoły Bankowej w Warszawie, przypomniał o tym w programie "Studio Biznes"

Jak sprawdzić, czy telefon jest na podsłuchu

Kawecki omówił przypadki, gdy połączenia przychodzące na nasz numer są przekierowywane na inny telefon jako sposób zdobywania informacji o danej osobie. Aby to sprawdzić, wystarczy wpisać kod "*#21#". Po jego aktywacji otrzymamy informacje o potencjalnym przekierowywaniu połączeń, SMS-ów, danych itp.

Jeśli wszystko jest w porządku, komunikat powinien wskazywać "nieprzekierowane", tak jak pokazuje zdjęcie poniżej. W przeciwnym przypadku wyświetli się numer telefonu, na który przekazywane są połączenia. Warto zauważyć, że ta komenda działa na telefonach z systemem Android.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Rosnąca liczba oszustw na zdalny pulpit

Ta metoda może okazać się niezwykle przydatna, zważywszy na rosnącą liczbę oszustw na tzw. zdalny pulpit. Przestępcy namawiają swoje ofiary do instalacji złośliwego oprogramowania, często podszywając się pod pracowników banku. Informowaliśmy o takich incydentach wielokrotnie.

Ofiara otrzymuje telefon od rzekomego konsultanta, który informuje o próbie włamania na konto bankowe. Jeśli nie podejmie natychmiastowych działań, ryzykuje utratę swoich oszczędności. Konsultant oferuje pomoc, w tym instalację specjalnego oprogramowania, na co przestępcy tylko czekają.

Po jego pobraniu, uzyskują dostęp do danych przechowywanych na komputerze lub smartfonie – listy kontaktów, notatek, danych logowania do bankowości internetowej i mediów społecznościowych oraz możliwość przekierowywania połączeń.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (6)
Zobacz także