Trudno powiedzieć co jest sufitem, a co podłogą - budynek na miarę M.C. Eschera
Ludzki wzrok to niedoskonały zmysł, który z łatwością można oszukać. Udowodnił to M.C. Escher oraz inni artyści, tworząc obrazy, których nie dało się ogarnąć, bo co chwila zmieniała się ich percepcja - góra stawała się dołem, twarz zamieniała się w kielich, a narysowana ręka rysowała samą siebie. Takie rozwiązania to niezwykle wdzięczna inspiracja dla architektów. Specjalizuje się w nich pracownia Zahy Hadid.
24.02.2010 | aktual.: 11.03.2022 15:59
Ludzki wzrok to niedoskonały zmysł, który z łatwością można oszukać. Udowodnił to M.C. Escher oraz inni artyści, tworząc obrazy, których nie dało się ogarnąć, bo co chwila zmieniała się ich percepcja - góra stawała się dołem, twarz zamieniała się w kielich, a narysowana ręka rysowała samą siebie. Takie rozwiązania to niezwykle wdzięczna inspiracja dla architektów. Specjalizuje się w nich pracownia Zahy Hadid.
Ambitni architekci wygrali konkurs na projekt Domu Kultury i Sztuki w Ammanie, stolicy Jordanii, proponując futurystyczny budynek, pełną wijących się linii bryłę igrającą ze wzrokiem patrzącego. Ma mieścić w sobie imponującą salę koncertową na tysiąc sześćset miejsc oraz bardziej kameralny teatr dla czterystu widzów. Nie zabraknie też restauracji, miejsc relaksu i licznych galerii. Projekt Zahy świetnie pasuje więc do funkcji budynku. Budowa centrum ruszy w 2012 roku.
Jak przyznaje sama Hadid, bezpośrednią inspiracją dla nadania budowli tak niecodziennych kształtów była architektura starożytnego miasta Petry, które doskonale wkomponowane jest w naturalną rzeźbę terenu, tworząc z otaczającymi je skałami integralną całość. To właśnie połączenie natury i sztuki najbardziej urzekło słynną architekt.[block position="inside"]3303[/block]
Źródło: DVICE