100-calowy OLED Mitsubishi w sklepach już 21 września

100‑calowy OLED Mitsubishi w sklepach już 21 września

100-calowy OLED Mitsubishi w sklepach już 21 września
Blomedia poleca
14.09.2010 12:57

Nie wiadomo jeszcze, czy ten wyświetlacz będzie można kupić w Polsce, ale jeśli tak, to fani naprawdę wielkich ekranów będą zadowoleni. Mitsubishi Electric zapowiada wydanie paneli OLED Diamond Vision o przekątnych 100 cali i więcej.

Nie wiadomo jeszcze, czy ten wyświetlacz będzie można kupić w Polsce, ale jeśli tak, to fani naprawdę wielkich ekranów będą zadowoleni. Mitsubishi Electric zapowiada wydanie paneli OLED Diamond Vision o przekątnych 100 cali i więcej.

Producent osiąga tak duże przekątne dzięki małej sztuczce. Ogromny ekran składa się tak naprawdę z wielu mniejszych segmentów. Każdy z nich ma wymiary fizyczne 234 x 234 milimetrów i rozdzielczość 128 x 128 pikseli. Każdy piksel w gotowym telewizorze ma mieć około 3 mm, więc ekran będzie trzeba podziwiać z daleka (producent mówi o minimum dwóch metrach).

Może to być trochę problematyczne, bo telewizor został stworzony z myślą o zastosowaniu w pomieszczeniach zamkniętych. Może duże sklepy albo hale sportowe? Ekran zaoferuje jasność 1200 cd/m2 i kontrast podobno dwukrotnie lepszy niż panele LCD LED. Ma się dzięki temu sprawdzić się na stacjach kolejowych czy lotniskach.

Co prawda Panasonic pokazywał już nieraz swoje 150-calowe plazmy, a model 103-calowy można nawet kupić w Polsce (na specjalne zamówienie, około 240 000 zł).

Obraz
© [źródło](http://s2.blomedia.pl/gadzetomania.pl/images/2010/09/150caliPanasonica6.jpg)

W przypadku OLED to jednak nowość. Nawet jeśli rezultat został osiągnięty dzięki sprytnej sztuczce.

Niestety, producent nie podaje cen swoich paneli OLED. A coś czuję, że będą one przyprawiały o zawał serca.

Źródło: OLED-info

Źródło: Multi-blog

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)