3200 zł za dane, które nie mogły zostać pobrane? Tyle klient zapłaci Plusowi

Plus ostatecznie odrzucił reklamację rachunku o wysokości 3200 zł za pobranie 2,5 GB danych w ciągu kilku sekund. Klientowi pozostaje płakać i płacić.

3200 zł za dane, które nie mogły zostać pobrane? Tyle klient zapłaci Plusowi 1Płacz i płać! (Fot. Flickr/andronicusmax/Lic. CC by)
Michał Michał Wilmowski

Plus ostatecznie odrzucił reklamację rachunku o wysokości 3200 zł za pobranie 2,5 GB danych w ciągu kilku sekund. Klientowi pozostaje płakać i płacić.

Rekordowe rachunki za Internet u polskich operatorów osiągają kolejne szczyty absurdu. Jeszcze w styczniu klientów oburzały rachunki rzędu 500 zł. Potem sławny stał się Play, który życzył sobie nawet 1000 zł za Internet.

Rekord pobił jednak użytkownik Plusa, któremu operator policzył 3200 zł za przesył ogromnych ilości danych w ciągu kilku sekund. Plus raczej nie dysponuje technologią, która pozwala ściągnąć 1 GB danych w ciągu dwóch sekund, a jednak każe za to płacić.

Na Wykopie właśnie znaleźliśmy odpowiedź operatora na reklamację złożoną przez klienta. Jest ona jednoznaczna:

Informuję, iż kwestionowane połączenia wykonane zostały bez wątpienia z przedmiotowego numeru i nie budzą one żadnych wątpliwości pod względem technicznym. Nie stwierdzono żadnych nieprawidłowości w czasie ich trwania ani w sposobie naliczenia opłaty za przedmiotowe połączenia.

Dla Plusa nie ma znaczenia, w jakim czasie klient pobrał tyle danych. Ważne, że je pobrał:

Opłaty za kwestionowane przez Pana połączenia GPRS naliczone zostały za ilość wysłanych i odebranych danych, nie zaś za czas trwania połączenia.

Klientowi zablokowano połączenia wychodzące do czasu uregulowania zaliczki w wysokości 1600 zł. Jeśli jej nie zapłaci, Plus przyśle firmę windykacyjną. Jedyne, co teraz może zrobić, to czekać na odpowiedź od UKE. Ale zdaje się, że urząd ma na głowie dużo takich skarg.

Tego typu historie mogą nieźle przestraszyć każdego użytkownika smartfona. Jedyną opcją w tej chwili jest taka zmiana prawa, która zmusi operatorów do informowania klienta, że skończył się mu wykupiony pakiet.

Urząd Komunikacji Elektronicznej już wysłał do Ministerstwa Infrastruktury projekt prawa nakładającego na operatorów obowiązek odcinania od Internetu użytkowników, którzy wyczerpali limit. Jednocześnie mają oni dostawać informację, ile zapłacą, jeśli zdecydują się korzystać z Sieci po zwykłych stawkach.

Miejmy nadzieję, że ten projekt faktycznie wejdzie w życie, najlepiej jeszcze w tej dekadzie.

Źródło: Wykop

Źródło artykułu: WP Gadżetomania

Wybrane dla Ciebie

Czy to koniec życia na Ziemi? Taka może być przyszłość naszej planety
Czy to koniec życia na Ziemi? Taka może być przyszłość naszej planety
Sztuczna inteligencja przywraca dinozaury. Są jak żywe
Sztuczna inteligencja przywraca dinozaury. Są jak żywe
Rekordowa odległość. Sonda Psyche przekazała sygnał z odległości 350 mln km
Rekordowa odległość. Sonda Psyche przekazała sygnał z odległości 350 mln km
Napęd plazmowy. Nowa broń w walce z kosmicznymi śmieciami
Napęd plazmowy. Nowa broń w walce z kosmicznymi śmieciami
To przez działalność człowieka. Rekiny wielorybie są zagrożone
To przez działalność człowieka. Rekiny wielorybie są zagrożone
NGC 2775. Galaktyka, która wymyka się klasyfikacji
NGC 2775. Galaktyka, która wymyka się klasyfikacji
Powstają na Syberii. Naukowcy wskazują na gaz ziemny
Powstają na Syberii. Naukowcy wskazują na gaz ziemny
Ten fotosynentyczny mikroorganizm jest zagrożony. Naukowcy alarmują
Ten fotosynentyczny mikroorganizm jest zagrożony. Naukowcy alarmują
Nowy model AI przewiduje choroby z wyprzedzeniem 10 lat
Nowy model AI przewiduje choroby z wyprzedzeniem 10 lat
Tajemniczy "ciemny tlen" odkryty na dnie Pacyfiku
Tajemniczy "ciemny tlen" odkryty na dnie Pacyfiku
Nowa metoda recyklingu plastiku. Rozłoży nawet PVC
Nowa metoda recyklingu plastiku. Rozłoży nawet PVC
Jest ich mniej. Nawet w środowiskach, gdzie nie ingeruje człowiek
Jest ich mniej. Nawet w środowiskach, gdzie nie ingeruje człowiek