6 mln fanów na Facebooku w 3 godziny. Komu udała się ta sztuka?

Jak zdobyć miliony fanów w kilka godzin? To proste – wystarczy grać w jednym z europejskich klubów, zdobyć tytuł Piłkarza Roku FIFA i zarabiać ponad 30 mln euro rocznie. Na koniec trzeba założyć konto na Facebooku. Komu się to udało?

6 mln fanów na Facebooku w 3 godziny. Komu udała się ta sztuka? 1Radość kibiców klubu FC Barcelona (Fot. Flickr/Ferminius/Lic CC by-nd)
Łukasz Michalik

Jak zdobyć miliony fanów w kilka godzin? To proste – wystarczy grać w jednym z europejskich klubów, zdobyć tytuł Piłkarza Roku FIFA i zarabiać ponad 30 mln euro rocznie. Na koniec trzeba założyć konto na Facebooku. Komu się to udało?

Niekwestionowaną gwiazdą Twittera został kilka tygodni temu Charlie Sheen. Wystarczyła jedna doba, aby jego tweety zaczął śledzić ponad milion internautów.

Milion fanów nie jest jednak liczbą, która zrobiłaby wrażenie na innym gwiazdorze. Argentyński piłkarz grający w barwach klubu FC Barcelona Leo Messi założył kilka godzin temu stronę na Facebooku.

6 mln fanów na Facebooku w 3 godziny. Komu udała się ta sztuka? 2
Lionel Andrés

Reakcja fanów piłkarza przeszła najśmielsze oczekiwania. W ciągu trzech godzin jego stronę polubiło ponad 6 milionów internautów. Fanów nadal przybywa, choć w nieco wolniejszym tempie – do strony dopisuje się obecnie około 500 osób na minutę, a licznik pokazuje 6 mln 696 tys.

Skąd tak duża popularność? Urodzony w 1987 roku w Argentynie Lionel Messi grał w piłkę od najmłodszych lat. Jego kariera przyspieszyła – paradoksalnie – w wyniku problemów zdrowotnych. Konieczność leczenia w Europie sprawiła, że Messi zaczął grać w klubie FC Barcelona.

Mimo wielokrotnych namów piłkarz nie zdecydował się na zmianę obywatelstwa i nadal zasila reprezentację Argentyny. W 2010 roku został uznany za najlepiej zarabiającego piłkarza świata – na jego konto wpłynęło 33 mln euro.

6 mln fanów na Facebooku w 3 godziny. Komu udała się ta sztuka? 3
Porównanie liczby fanów

Warto podkreślić, że jego macierzysty klub, FC Barcelona, może pochwalić się dwunastoma milionami fanów na Facebooku. Znacznie gorzej wypada sponsor Messiego – Adidas. Firmę tę polubiło do tej pory zaledwie 1,9 miliona internautów.

Sądzicie, że Messi ustanowił rekord nie do pobicia? Czy – Waszym zdaniem – ktokolwiek może liczyć na równie spektakularny wynik?

Źródło: The Next Web

Źródło artykułu: WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Sprawdź paszport. Ten symbol zmienia wszystko
Sprawdź paszport. Ten symbol zmienia wszystko
Nowe tropy w sprawie odwrotu Napoleona. Badacze przebadali zęby żołnierzy
Nowe tropy w sprawie odwrotu Napoleona. Badacze przebadali zęby żołnierzy
Najbardziej jadowita ryba świata. Jak działa jad szkaradnicy?
Najbardziej jadowita ryba świata. Jak działa jad szkaradnicy?
Syberyjskie tatuaże. Na mumii sprzed 2 tysięcy lat
Syberyjskie tatuaże. Na mumii sprzed 2 tysięcy lat
Może uszkodzić sprzęt. Ekspert ostrzega przed popularną pastą termoprzewodzącą
Może uszkodzić sprzęt. Ekspert ostrzega przed popularną pastą termoprzewodzącą
YouTube podnosi jakość starych filmów. AI skaluje materiały nawet do 1080p
YouTube podnosi jakość starych filmów. AI skaluje materiały nawet do 1080p
Wspólna koncepcja. Czym właściwie jest świaodmość?
Wspólna koncepcja. Czym właściwie jest świaodmość?
Otworzyli sarkofag sprzed 2 tys. lat. Szczątki zachowały się wyjątkowo dobrze
Otworzyli sarkofag sprzed 2 tys. lat. Szczątki zachowały się wyjątkowo dobrze
Gboard na Androida ma nowe opcje. Sprawdź aktualizację
Gboard na Androida ma nowe opcje. Sprawdź aktualizację
Efekt zmian klimatycznych. Mikroorganizmy budzą się po latach
Efekt zmian klimatycznych. Mikroorganizmy budzą się po latach
To był największy wybuch w historii. Car-bomba wywołała globalny niepokój
To był największy wybuch w historii. Car-bomba wywołała globalny niepokój
Zmiany w Messengerze. Przygotuj się
Zmiany w Messengerze. Przygotuj się