A gdyby tak zawiesić Kinect na quadrocopterze? [wideo]

Naukowcy z MIT połączyli quadrocopter z technologią Microsoft Kinect. W efekcie uzyskali robota, który potrafiłby przelecieć przez skład porcelany, niczego nie tłukąc - a po drodze wykonać mapę pomieszczenia.

Zebrane przez quadrocopter dane, przetworzone przez algorytm RGBD-SLAM (źródło: MIT)
Zebrane przez quadrocopter dane, przetworzone przez algorytm RGBD-SLAM (źródło: MIT)
Piotr Dopart

01.04.2011 12:30

Naukowcy z MIT połączyli quadrocopter z technologią Microsoft Kinect. W efekcie uzyskali robota, który potrafiłby przelecieć przez skład porcelany, niczego nie tłukąc - a po drodze wykonać mapę pomieszczenia.

Fruwający robot, oprócz wbudowanego czujnika Kinect, ma również antenę pozwalającą na przesył danych do pobliskiego komputera, w którym są one przetwarzane na plan pokoju w 3D. Urządzenie porusza się po całym pokoju, a bazujący na kamerce mechanizm pozwala quadrocopterowi na określenie odległości i kierunku poruszania. Robot nie zderza się z przedmiotami dzięki przetwarzaniu na bieżąco danych o otoczeniu, bez pomocy GPS-u.

Obraz na ekranie komputera budowany jest w czasie rzeczywistym, dzięki czemu można obserwować, jak pokój stopniowo "wyłania się" z tła. Jak wygląda to w praktyce, zaprezentowano na filmach nagranych przez grupę wynalazców pracujących nad projektem. Dostępne są one na stronie: www.cs.washington.edu/ai/Mobile_Robotics/projects/rgbd-3d-mapping/.

Autonomous Flight with a Kinect

MIT skorzystał z pomocy Petera Henry'ego i Mike'a Krainina z University Washington, którzy udostępnili swój algorytm RGBD-SLAM do przetwarzania danych, a cały projekt realizowany jest na zlecenie amerykańskiego wojska. Celem badaczy jest umożliwienie pojazdom bezzałogowym bezpiecznego poruszania się po nieznanym, niesprzyjającym terytorium - takim jak zamknięte pomieszczenia. Widowiskowe budowanie map jest tylko "efektem ubocznym" całego przedsięwzięcia.

Źródło: WiredMIT

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.