WAŻNE
TERAZ

Szef KOWR z PSL spotykał się z założycielem Dawtony tuż przed wybuchem afery CPK

Absurdalne zasady serwisu. Jak Sony traktuje klienta?

Ile może kosztować sprawdzenie, czy pokrywa laptopa jest porysowana? W tym przypadku wiele słów krytyki zebrała firma Sony. Czy zasłużenie? Przekonaj się, jakie standardy i ceny obowiązują w jej serwisie.

Absurdalne zasady serwisu. Jak Sony traktuje klienta? 1Uważaj! Nie porysuj obudowy! (Fot. Flickr/alv1nW/Lic. CC by)
Łukasz Michalik

Ile może kosztować sprawdzenie, czy pokrywa laptopa jest porysowana? W tym przypadku wiele słów krytyki zebrała firma Sony. Czy zasłużenie? Przekonaj się, jakie standardy i ceny obowiązują w jej serwisie.

Jeden z użytkowników Wykopu opisał swoje perypetie z laptopem Sony Vaio. Górna część budowy notebooka została porysowana. Ponieważ gwarancja nie obejmowała tego typu uszkodzeń, właściciel laptopa postanowił dowiedzieć się, czy ewentualna samodzielna wymiana uszkodzonego elementu nie spowoduje utraty gwarancji.

Odpowiedź Sony była jednoznaczna - odkręcenie demontowalnej pokrywy laptopa spowoduje utratę gwarancji. Jak trafnie zauważył internauta:

Od dołu nie mają problemu aby rozkręcać lapka a pokrywy to już nie można :/

Aby nie stracić gwarancji, konieczne okazało się zlecenie wymiany uszkodzonego elementu w serwisie Sony. Ten rządzi się jednak dość specyficznymi prawami.

Firma zażyczyła sobie przedpłaty w wysokości 420 złotych. Za tę kwotę właściciel laptopa otrzymałby przyjęcie sprzętu do centrum napraw Sony i diagnostykę – czyli w tym wypadku rzut oka na obudowę i stwierdzenie „Porysowana!”.

To jednak nie wszystko. W przypadku zakwalifikowania laptopa do naprawy jego właściciel musiałby zapłacić po raz kolejny – tym razem za część i jej wymianę.

Kończąc opis swoich perypetii, niezadowolony użytkownik Sony Vaio wyraził nadzieję, że:

...ktoś w Sony to przeczyta i puknie się w głowę, bo według mnie cena za tę usługę to skandal.

Trudno się z nim nie zgodzić. Być może odpowiedź, którą otrzymał, wynika ze ścisłego stosowania wewnętrznych procedur firmy, obliczonych na skomplikowane, wymagające wiedzy i szczegółowej diagnostyki naprawy.

Nic jednak nie tłumaczy pracownika odpowiedzialnego za obsługą klienta – można odnieść wrażenie, że odpowiedź na konkretny, opisany przez użytkownika laptopa problem została napisana metodą kopiuj/wklej.

W tej kwestii zdecydowanie lepszą jakością obsługi wykazał się Dell – o budzącym uznanie podejściu do klienta w tej firmie możecie przeczytać w jednym z wcześniejszych artykułów. Nic dziwnego, że Sony od kilku tygodni znajduje się na celowniku hakerów - może są to wściekli z powodu marnej obsługi byli klienci? ;)

Źródło: Wykop

Źródło artykułu: WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Google pokazuje pierwszą reklamę stworzoną przez AI
Google pokazuje pierwszą reklamę stworzoną przez AI
Android 17. Google testuje rozbudowany Always On Display i tryb oszczędny w Mapach
Android 17. Google testuje rozbudowany Always On Display i tryb oszczędny w Mapach
Ocean Południowy wciąż pochłania CO2. Wskazują pomijany mechanizm
Ocean Południowy wciąż pochłania CO2. Wskazują pomijany mechanizm
Sprawdź paszport. Ten symbol zmienia wszystko
Sprawdź paszport. Ten symbol zmienia wszystko
Nowe tropy w sprawie odwrotu Napoleona. Badacze przebadali zęby żołnierzy
Nowe tropy w sprawie odwrotu Napoleona. Badacze przebadali zęby żołnierzy
Najbardziej jadowita ryba świata. Jak działa jad szkaradnicy?
Najbardziej jadowita ryba świata. Jak działa jad szkaradnicy?
Syberyjskie tatuaże. Na mumii sprzed 2 tysięcy lat
Syberyjskie tatuaże. Na mumii sprzed 2 tysięcy lat
Może uszkodzić sprzęt. Ekspert ostrzega przed popularną pastą termoprzewodzącą
Może uszkodzić sprzęt. Ekspert ostrzega przed popularną pastą termoprzewodzącą
YouTube podnosi jakość starych filmów. AI skaluje materiały nawet do 1080p
YouTube podnosi jakość starych filmów. AI skaluje materiały nawet do 1080p
Wspólna koncepcja. Czym właściwie jest świaodmość?
Wspólna koncepcja. Czym właściwie jest świaodmość?
Otworzyli sarkofag sprzed 2 tys. lat. Szczątki zachowały się wyjątkowo dobrze
Otworzyli sarkofag sprzed 2 tys. lat. Szczątki zachowały się wyjątkowo dobrze
Gboard na Androida ma nowe opcje. Sprawdź aktualizację
Gboard na Androida ma nowe opcje. Sprawdź aktualizację