Absurdy infolinii. Jaki jest kod pocztowy studzienki telekomunikacyjnej?

Nieżyciowe procedury i absurdalne sposoby przyjmowania zgłoszeń znane są chyba każdemu, kto zgłaszał problem w dużej firmie telekomunikacyjnej. Przeczytaj, jak Telekomunikacja Polska przyjmowała zgłoszenie o uszkodzeniu należącej do niej studzienki.

Absurdy infolinii. Jaki jest kod pocztowy studzienki telekomunikacyjnej? 1Chcesz dzwonić na infolinię? Zastanów się, czy to dobry pomysł (Fot. Flickr/Furryscaly/Lic. CC by-sa)
Łukasz Michalik

Nieżyciowe procedury i absurdalne sposoby przyjmowania zgłoszeń znane są chyba każdemu, kto zgłaszał problem w dużej firmie telekomunikacyjnej. Przeczytaj, jak Telekomunikacja Polska przyjmowała zgłoszenie o uszkodzeniu należącej do niej studzienki.

Jeden z mieszkańców Opola zauważył uszkodzoną, należącą do Telekomunikacji Polskiej, studzienkę. Postanowił zgłosić ten fakt, korzystając z infolinii 19393. Nie spodziewał się zapewne, że przyjdzie mu zmierzyć się z biurokratyczną machiną.

Po odsłuchaniu standardowego powitania i pokonaniu pierwszej przeszkody – pytania o numer telefonu, którego dotyczyć będzie rozmowa – udało się skontaktować z konsultantką infolinii.

Opolanin zaproponował, że prześle zgłoszenie ze szczegółami na temat uszkodzonej infrastruktury Telekomunikacji mailem. Niestety, okazało się, że nie ma takiej możliwości – zgłoszenie telefoniczne przyjmuje konsultantka i dopiero ona ma możliwość dalszego przesłania go za pomocą maila.

Schody zaczęły się podczas wypełniania formularza zgłoszeniowego. Konieczne okazało się nie tylko podanie lokalizacji uszkodzonej studzienki, ale również jej kodu pocztowego.

O ile można zrozumieć punkt widzenia TP – aby wysłać montera, trzeba wskazać mu gdzie ma się udać, o tyle dziwne wydaje się wymaganie, by klient lub przypadkowy przechodzień miał znać kody pocztowe studzienek telekomunikacyjnych.

Cała procedura zajęła około 25 minut. Najzabawniejsze okazało się w tym wszystkim podsumowanie konsultantki.

Na pytanie zdenerwowanego klienta, czy taką samą procedurę muszą przechodzić np. zgłaszający problem strażnicy miejscy, konsultantka stwierdziła, że strata 20 minut to nie problem, bo oni robią to przecież w godzinach pracy.

Ciekawe, czy ktokolwiek świadomy, jak wygląda przyjmowanie takich zgłoszeń zechce w przyszłości poinformować TP, że ich infrastruktura uległa uszkodzeniu?

Źródło: Wykop

Źródło artykułu: WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
To skarb ukryty w śmieciach. W USA wyceniono go na ok. 97 mld dol.
To skarb ukryty w śmieciach. W USA wyceniono go na ok. 97 mld dol.
50 lat sadzenia drzew zmieniło klimat kraju. I to dosłownie
50 lat sadzenia drzew zmieniło klimat kraju. I to dosłownie
Zaktualizuj Androida Auto. Jest nowe wydanie
Zaktualizuj Androida Auto. Jest nowe wydanie
Jest coraz mniejsza. Cofają się niebezpieczne zmiany
Jest coraz mniejsza. Cofają się niebezpieczne zmiany
Biofobia narasta. Coraz więcej osób odczuwa lęk i niechęć wobec przyrody
Biofobia narasta. Coraz więcej osób odczuwa lęk i niechęć wobec przyrody
Bezzałogowy "PassAt" Polaków wyruszył w rejs. Ma pokonać Atlantyk
Bezzałogowy "PassAt" Polaków wyruszył w rejs. Ma pokonać Atlantyk
Myślała, że to śmieci. To, co odkryła, ją zdziwiło
Myślała, że to śmieci. To, co odkryła, ją zdziwiło
Nowość w mObywatelu. Skorzystają kolejni użytkownicy
Nowość w mObywatelu. Skorzystają kolejni użytkownicy
Antarktyda: Lodowiec Thwaites w krytycznej fazie destabilizacji
Antarktyda: Lodowiec Thwaites w krytycznej fazie destabilizacji
CERT Orange Polska ostrzega przed nowym oszustwem
CERT Orange Polska ostrzega przed nowym oszustwem
Mroczna przeszłóść. Opuszczone pociągi na Syberii
Mroczna przeszłóść. Opuszczone pociągi na Syberii
Znalazł ten skarb nielegalnie. Uciekł od odpowiedzialności
Znalazł ten skarb nielegalnie. Uciekł od odpowiedzialności
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇