Absurdy infolinii. Jaki jest kod pocztowy studzienki telekomunikacyjnej?

Nieżyciowe procedury i absurdalne sposoby przyjmowania zgłoszeń znane są chyba każdemu, kto zgłaszał problem w dużej firmie telekomunikacyjnej. Przeczytaj, jak Telekomunikacja Polska przyjmowała zgłoszenie o uszkodzeniu należącej do niej studzienki.

Absurdy infolinii. Jaki jest kod pocztowy studzienki telekomunikacyjnej? 1Chcesz dzwonić na infolinię? Zastanów się, czy to dobry pomysł (Fot. Flickr/Furryscaly/Lic. CC by-sa)
Łukasz Michalik

Nieżyciowe procedury i absurdalne sposoby przyjmowania zgłoszeń znane są chyba każdemu, kto zgłaszał problem w dużej firmie telekomunikacyjnej. Przeczytaj, jak Telekomunikacja Polska przyjmowała zgłoszenie o uszkodzeniu należącej do niej studzienki.

Jeden z mieszkańców Opola zauważył uszkodzoną, należącą do Telekomunikacji Polskiej, studzienkę. Postanowił zgłosić ten fakt, korzystając z infolinii 19393. Nie spodziewał się zapewne, że przyjdzie mu zmierzyć się z biurokratyczną machiną.

Po odsłuchaniu standardowego powitania i pokonaniu pierwszej przeszkody – pytania o numer telefonu, którego dotyczyć będzie rozmowa – udało się skontaktować z konsultantką infolinii.

Opolanin zaproponował, że prześle zgłoszenie ze szczegółami na temat uszkodzonej infrastruktury Telekomunikacji mailem. Niestety, okazało się, że nie ma takiej możliwości – zgłoszenie telefoniczne przyjmuje konsultantka i dopiero ona ma możliwość dalszego przesłania go za pomocą maila.

Schody zaczęły się podczas wypełniania formularza zgłoszeniowego. Konieczne okazało się nie tylko podanie lokalizacji uszkodzonej studzienki, ale również jej kodu pocztowego.

O ile można zrozumieć punkt widzenia TP – aby wysłać montera, trzeba wskazać mu gdzie ma się udać, o tyle dziwne wydaje się wymaganie, by klient lub przypadkowy przechodzień miał znać kody pocztowe studzienek telekomunikacyjnych.

Cała procedura zajęła około 25 minut. Najzabawniejsze okazało się w tym wszystkim podsumowanie konsultantki.

Na pytanie zdenerwowanego klienta, czy taką samą procedurę muszą przechodzić np. zgłaszający problem strażnicy miejscy, konsultantka stwierdziła, że strata 20 minut to nie problem, bo oni robią to przecież w godzinach pracy.

Ciekawe, czy ktokolwiek świadomy, jak wygląda przyjmowanie takich zgłoszeń zechce w przyszłości poinformować TP, że ich infrastruktura uległa uszkodzeniu?

Źródło: Wykop

Źródło artykułu: WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Aktualizacja Androida Auto. Pobierz nową wersję
Aktualizacja Androida Auto. Pobierz nową wersję
Przykładają owady do ran. Nieznana forma „pierwszej pomocy”
Przykładają owady do ran. Nieznana forma „pierwszej pomocy”
Pasożyty w puszkach z łososiem. Niezwykłe archiwum z Alaski
Pasożyty w puszkach z łososiem. Niezwykłe archiwum z Alaski
Lenovo pokazuje najlżejsze okulary AR. AI Glasses V1 ważą tylko 38 g
Lenovo pokazuje najlżejsze okulary AR. AI Glasses V1 ważą tylko 38 g
Ceny pamięci DDR5 mocno w górę. Komputery będą droższe
Ceny pamięci DDR5 mocno w górę. Komputery będą droższe
Nibieskie psy w Czarnobylu. Co się dzieje?
Nibieskie psy w Czarnobylu. Co się dzieje?
Symetria między półkulami Ziemi zanika. To wpływa na pogodę
Symetria między półkulami Ziemi zanika. To wpływa na pogodę
Santander ostrzega przed telefonami. Podał kluczowe zasady
Santander ostrzega przed telefonami. Podał kluczowe zasady
Google pokazuje pierwszą reklamę stworzoną przez AI
Google pokazuje pierwszą reklamę stworzoną przez AI
Android 17. Google testuje rozbudowany Always On Display i tryb oszczędny w Mapach
Android 17. Google testuje rozbudowany Always On Display i tryb oszczędny w Mapach
Ocean Południowy wciąż pochłania CO2. Wskazują pomijany mechanizm
Ocean Południowy wciąż pochłania CO2. Wskazują pomijany mechanizm
Sprawdź paszport. Ten symbol zmienia wszystko
Sprawdź paszport. Ten symbol zmienia wszystko