Acrobat.com – twoje biuro online

Acrobat.com – twoje biuro online02.06.2008 14:00
Adobe Acrobat.com - biuro online
Adobe Acrobat.com - biuro online
Mateusz Gołąb

Adobe zgodnie z zapowiedziami sprzed kilku miesięcy, konsekwentnie tworzy swoje online'owe imperium – po Adobe Photoshop Express przyszła kolej na narzędzie biurowe. Pod adresem Acrobat.com firma uruchomiła wersję beta całego pakietu biurowych narzędzi. Zapowiada się mała rewolucja w sieci. Co wchodzi w skład Acrobat.Com? Edytor tekstu Buzzword, narzędzie do telekonferencji z wirtualną białą tablicą, czyli ConnectNow, usługa udostępniania plikó w sieci Share, miejsce do bezpiecznego przechowywania własnych plików My Files oraz online'owy konwerter plików PDF – Create PDF.

Adobe zgodnie z zapowiedziami sprzed kilku miesięcy, konsekwentnie tworzy swoje online'owe imperium – po Adobe Photoshop Express przyszła kolej na narzędzie biurowe. Pod adresem Acrobat.com firma uruchomiła wersję beta całego pakietu biurowych narzędzi. Zapowiada się mała rewolucja w sieci. Co wchodzi w skład Acrobat.Com? Edytor tekstu Buzzword, narzędzie do telekonferencji z wirtualną białą tablicą, czyli ConnectNow, usługa udostępniania plikó w sieci Share, miejsce do bezpiecznego przechowywania własnych plików My Files oraz online'owy konwerter plików PDF – Create PDF.

Adobe Buzzword
Adobe Buzzword

Buzzword – co rzuca się w oczy po uruchomieniu ostatnich wersji dowolnego programu od Adobe, to elegancja. Może nie ma to bezpośredniego przełożenia na wygodę i wydajność pracy, ale ładnie wyglądający program na pewno pośrednio wpływa na wygodę pracy. Sam edytor jest prosty w obsłudze i przewidziany do wspólnej pracy grupowej nad dokumentami. Każdy z korzystających użytkowników wie co robią inni – na ich liście widać kto czyta, kto edytuje dokument. Buzzword pozwala na edycję WYSIWYG, wstawianie tabel, obrazków i innych elementów.

ConnectNow – narzędzie do telekonferencji pozwala na udostępnianie ekranu, wspólnej tablicy do notatek (whiteboard), rozmowy głosowej oraz przesyłania obrazu wideo. Oczywiście do wykorzystania wszystkich funkcji przyda się solidne łącze z internetem.

Share – to raczej standardowe narzędzie, które pozwala udostępniać innym pliki. Zamiast wysyłać duże pliki za pomocą e-maila, wystarczy skorzystać z Adobe Share. Każdy dokument załadowany do systemu przed wysłaniem można podejrzeć (serwis ma wbudowaną przeglądarkę plików).

My Files – to 5GB z przeznaczeniem na nasze dokumenty, które można łatwo przeszukiwać, segregować i podglądać.

Create PDF – dzięki tej opcji możecie konwertować swoje dokumenty na format PDF, a jego największą wadą jest to, że jesteście ograniczeni do 5 konwersji na użytkownika. Czyli, w sumie, jest to demo pełnej pudełkowej wersji Adobe Acrobata. To duży minus, na szczęście można znaleźć wiele innych, darmowych narzędzi.

Podsumowując – Acrobat.com po krótkim przejrzeniu opcji wygląda na bardzo funkcjonalne narzędzie. Z chęcią potestuję je dłużej, może przerzucę się tutaj z Google Docs?

Źródło: Adobe, ReadWriteWeb, Ajaxian

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)