Agora wkracza na rynek ebooków. Dzisiaj ogłosi debiut własnej platformy Publio.pl

Wyjaśniło się, skąd – dość niespodziewanie – w ostatnich tygodniach tak dużo tekstów o ebookach w „Gazecie Wyborczej”. Podczas dzisiejszej konferencji prasowej Agora ogłosi uruchomienie własnej platformy wydawniczej – Publio.pl.

Agora wkracza na rynek ebooków. Odniesie sukces? (Fot. Flickr/needoptic/Lic. CC by-nd)
Agora wkracza na rynek ebooków. Odniesie sukces? (Fot. Flickr/needoptic/Lic. CC by-nd)

Wyjaśniło się, skąd – dość niespodziewanie – w ostatnich tygodniach tak dużo tekstów o ebookach w „Gazecie Wyborczej”. Podczas dzisiejszej konferencji prasowej Agora ogłosi uruchomienie własnej platformy wydawniczej – Publio.pl.

W pierwszych miesiącach tego roku w „Gazecie Wyborczej” nastąpił wyjątkowy urodzaj na teksty poświęcone ebookom. Traktowane do tej pory po macoszemu zagadnienie stało się niezwykle popularnym tematem. Zainteresowanie redakcji z ul. Czerskiej ebookami dość szybko znalazło wyjaśnienie.

Jeszcze w marcu niektórzy autorzy zaczęli informować o podpisaniu z Agorą umów na dystrybucję ebooków. Choć szczegóły dotyczące sposobu, w jaki ma się to odbywać, nie były wówczas znane, pojawił się termin premiery nowej platformy wydawniczej – 10 maja (z tego artykułu dowiecie się, że sądy zamykają strony z ebookami).

Publio.pl
Publio.pl

Okazuje się, że wcześniejsze doniesienia znalazły potwierdzenie. Dzisiaj odbędzie się konferencja prasowa, na której Agora ogłosi uruchomienie swojej platformy wydawniczej Publio.pl. Na razie nie są znane żadne szczegóły, poza opublikowaną na stronie informacją o gratisowych trzech książkach dla rejestrujących się klientów.

Ruch Agory wydaje się ucieczką do przodu. Jak wynika z zestawienia opublikowanego przez Wirtualne Media, sprzedaż „Wyborczej” systematycznie spada (spada sprzedaż, nakład zmniejsza się znacznie wolniej!), podobnie jak dzieje się z większością tytułów prasy drukowanej.

Spadająca sprzedaż
Spadająca sprzedaż

Wejście Agory na rynek ebooków wydaje się zatem próbą znalezienia nowego źródła dochodów. Pozostaje pytanie, czy jest to dobry kierunek ekspansji – na rynku działają już wyspecjalizowane sklepy z e- i audiobookami. Niebawem przekonamy się, czym Agora zechce walczyć o klientów.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)