Amerykanie wcale nie szaleją za Blu-ray

Amerykanie wcale nie szaleją za Blu-ray04.06.2008 15:00
Amerykanie wcale nie szaleją za Blu-ray
Szymon Adamus

"Blu-ray" tu, Blu-ray tam. Na każdym kroku mówi się nam, że posiadanie nowoczesnego telewizora HD bez odtwarzacza nowego formatu nie ma sensu. Czy na klientów to działa? Trudno powiedzieć jak jest w Polsce, ale w USA wyraźnie widać, że cały ten marketingowy szum na niewiele się zdaje.

Według nowego badania przeprowadzonego przez firmę NPD zaledwie 9 procent Amerykanów posiadających HDTV planuje kupno odtwarzacza Blu-ray w ciągu najbliższych sześciu miesięcy.

"Blu-ray" tu, Blu-ray tam. Na każdym kroku mówi się nam, że posiadanie nowoczesnego telewizora HD bez odtwarzacza nowego formatu nie ma sensu. Czy na klientów to działa? Trudno powiedzieć jak jest w Polsce, ale w USA wyraźnie widać, że cały ten marketingowy szum na niewiele się zdaje.

Według nowego badania przeprowadzonego przez firmę NPD zaledwie 9 procent Amerykanów posiadających HDTV planuje kupno odtwarzacza Blu-ray w ciągu najbliższych sześciu miesięcy.

Badanie przeprowadzono w marcu czyli zaraz po klęsce HD DVD. Od tamtej pory sporo mogło się zmienić, ale i tak liczby są dość interesujące. Dziewięć procent z wszystkich użytkowników HDTV w tym kraju to 3,6 mln odtwarzaczy (obecnie w USA w około 40 milionach domostw znajduje się przynajmniej jeden odbiornik HD). Jakby tego było mało według badania NPD z wszystkich użytkowników telewizorów wysokiej rozdzielczości zaledwie 45 procent słyszało o "Blu-ray" lub "HD DVD". Reszta z nich nie wie nawet, że nowe nośniki optyczne istnieją.

Na koniec warto wspomnieć, że większość z badanych osób stwierdziła, że jest zadowolona z jakości jaką oferują filmy na "DVD" (szczególnie po interpolacji do wyższej rozdzielczości)  i że Blu-ray nie jest po prostu wart swojej ceny.

A co wy sądzicie o nowym formacie?

Źródło i fot.: NPD.com, afterdawn.com

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)