Algorytm Google'a automatycznie rozpoznaje zawartość filmów

Algorytm Google'a automatycznie rozpoznaje zawartość filmów10.03.2017 06:25
Jarosław Balcerzak

Sztuczna inteligencja pokonuje kolejne ograniczenie, tym razem rozpoznając treści w materiałach wideo. Działanie nowego API zaprezentowano właśnie na konferencji Google Could Next. Jaką skuteczność uzyskał algorytm?

Usługi w chmurze jako priorytet

Najnowszymi osiągnięciami gigant pochwalił się na konferencji Google Cloud Next 2017, odbywającej się w San Francisco. Wydarzenie było w całości poświęcone dokonaniom w zakresie rozwoju usług w chmurze, które wskazano jako kluczowe w strategii firmy. Głos zabrali m.in. starsza wiceprezes Google Cloud, Diane Greene, dyrektor generalny, Sundar Pichai oraz prezes Alphabet, Eric Schmidt.

Najciekawszą częścią wydarzenia okazała się prezentacja działania nowej funkcji Google Cloud Platform o nazwie Cloud Video Intelligence (CVI). Algorytm stworzył dział odpowiedzialny za sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe, a jego wdrożenie ma zrewolucjonizować sposób, w jaki analizowane i kategoryzowane są treści wideo w chmurze.

Duża skuteczność już w wersji beta

Działanie mechanizmu zaprezentowano na dwóch przykładach. W pierwszym uruchomiono reklamę, na której CVI bez trudu rozpoznał m.in. jamnika, a następnie poprawnie skategoryzował całość jako reklamę. W drugiej próbie uruchomiono wyszukiwanie plaży jako słowa kluczowego. Algorytm wskazał nie tylko materiały, gdzie była ona widoczna, lecz także odpowiednie sygnatury czasu.

Zasadniczym warunkiem uruchomienia wyszukiwania jest obecność wideo na serwerze Google Cloud. Podobnie jak w przypadku innych zastosowań uczenia maszynowego, tutaj również skuteczność CVI wzrasta z czasem, a konkretnie z liczbą dostarczonych mechanizmowi materiałów. Szansę skorzystania z możliwości API ograniczono obecnie wyłącznie do developerów.

Nowa jakość wyszukiwania treści

Pokaz możliwości nowego dzieła Google'a jest świetnym wyznacznikiem kierunku, w jakim podąża rozwój sztucznej inteligencji. Tej samej, która dotąd była w stanie analizować wyłącznie nieruchome obrazy, a dziś z zaskakującą skutecznością oddziela dokument od reklamy. Jeśli taki potencjał widzimy w wersji beta, finalny przyniesie nową jakość analizy treści.

Dla użytkowników, a w szczególności internautów, to zapowiedź jeszcze skuteczniejszego uzyskiwania informacji i kategoryzowania materiałów. Słowa kluczowe wykorzystywane dziś przy wyszukiwaniu po tytułach czy tagach posłużą do bezpośredniego odnajdywania treści z ogromną precyzją.

Nie zabraknie oczywiście teorii spiskowych: o NSA budującej kolejne narzędzie skutecznej inwigilacji, Google'u tworzącym Skynet, rządach zyskujących narzędzie cenzury internetu i wielu im podobnych, towarzyszących każdemu etapowi technologicznego postępu w sieci. Niewiele to jednak zmieni – kolejna rewolucja w funkcjonowaniu chmury jest już wyłącznie kwestią czasu.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.