Ecolife: polski startup promuje na CES nowoczesny pomiar jakości powietrza

Ecolife: polski startup promuje na CES nowoczesny pomiar jakości powietrza05.01.2017 08:47
Jarosław Balcerzak

Na targach CES (największe targi technologiczne na świecie) nie zabrakło również polskich firm. Jedną z nich jest Ecolife, demonstrujący nowoczesne urządzenia do pomiaru zanieczyszczeń powietrza. W jaki sposób działają produkty ekologicznego i prozdrowotnego startupu?

Polska myśl techniczna

Ecolife to krakowski startup, założony w ubiegłym roku przez naukowców z AGH i entuzjastów technologii. Do swojego projektu zaangażowano wielu przedstawicieli środowisk naukowych i medycznych, inżynierów konstruktorów, informatyków, mechaników, a także specjalistów ochrony środowiska.

Połączyła ich idea zwiększania świadomości na temat skali zanieczyszczeń powietrza oraz ich wpływu na zdrowie. Badania wskazują bowiem, że nawet 70-90 proc. występujących obecnie nowotworów może być wywołane właśnie czynnikami zewnętrznymi oraz działalnością człowieka. Pierwszym krokiem jest więc skuteczne monitorowanie zagrożeń.

Stworzone stacje pomiaru jakości powietrza Ecolife prezentowało już w Monachium (8-11 listopada), w Dusseldorfie (14-16 listopada), a obecnie na rozpoczętych właśnie targach CES 2017. To zdecydowanie najważniejsza i najbardziej prestiżowa impreza dla młodej marki, a wypracowane na niej zainteresowanie produktem trudno przecenić.

Największe na świecie targi elektroniki użytkowej odbywają się od pół wieku, od lat organizowane w prestiżowym centrum konferencyjnym w Las Vegas. Goszczą na nich nie tylko czołowe światowe marki, lecz również młodsi, choć nie mniej ambitni producenci. Impreza potrwa do 8 stycznia, obfitując w premiery najbardziej nowoczesnych i innowacyjnych produktów na rynku.

Analiza powietrza w czasie rzeczywistym

W podobny sposób można opisać także produkt polskiego Ecolife. Stworzone przez nich stacja pomiarowa do użytku wewnętrznego oferuje precyzyjny odczyt czterech czynników: stężenia pyłu zawieszonego (PM 10), lotnych związków organicznych (VOC), temperatury i wilgotności.

Działanie stacji polega na prowadzeniu stałego monitoringu jakości powietrza w pomieszczeniu. Wynik odczytu komunikuje podświetlenie w górnej części obudowy: zielone oznacza zgodność z normami, a czerwone - ich przekroczenie.

Otrzymane wartości na bieżąco trafiają do aplikacji internetowej i na smartfona, gdzie możemy zapoznać się ze szczegółami odczytów. Z kolei w sieci nasze wyniki łączą się z pozostałymi z całego kraju, tworząc unikalną sieć pomiarową, która w czasie rzeczywistym tworzy unikalną mapę jakości powietrza.

Produkt na etapie przedsprzedaży

Ecolife jako pierwsza marka na świecie stworzyła nie tylko urządzenie, które analizuje skład powietrza pod kątem zanieczyszczeń SMOG (PM 10 i PM 2.5), lecz także buduje wokół niego platformę społecznościową. Co więcej, dokonała tego w momencie największej dynamiki rozwoju urządzeń z zakresu Internetu Rzeczy dedykowanych użytkownikom indywidualnym.

Potencjał stacji pomiarowej jest więc naprawdę spory i ma szansę spotkać się w Las Vegas z dużym zainteresowaniem. Produkt w cenie 299 zł aktualnie znajduje się w fazie przedsprzedaży, a już wkrótce dołączy do niego także model do użytku zewnętrznego o identycznym zakresie funkcjonalności. Dostęp do platformy społecznościowej wyceniono na 9 zł za kwartał.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.