Klakson The Hornster – rowerzysta też może hałasować [wideo]

Klakson The Hornster – rowerzysta też może hałasować [wideo]05.05.2012 12:00
Fot. ETA
Adam Maciejewski

Rowerzyści w ruchu ulicznym mają ciężko. Ani prędkości, ani osłony karoserii, do tego zagłuszani warkotem silników i podtruwani spalinami. Ale klakson The Hornster może to zmienić. Dźwiękowy gadżet dla rowerzystów w stylu niech nas usłyszą. Oj, usłyszą...

Rowerzyści w ruchu ulicznym mają ciężko. Ani prędkości, ani osłony karoserii, do tego zagłuszani warkotem silników i podtruwani spalinami. Ale klakson The Hornster może to zmienić. Dźwiękowy gadżet dla rowerzystów w stylu niech nas usłyszą. Oj, usłyszą...

Fot. ETA
Fot. ETA

Pomysłodawcą powstania klaksonu The Hornster było brytyjskie stowarzyszenie Environmental Transport Association (ETA – pewnie nie mają swego oddziału w Hiszpanii). ETA propaguje tzw. proekologiczne środki transportu miejskiego, czyli rowery. Chyba najbardziej znaną inicjatywą ETA jest Dzień bez Samochodu w dniu 22 września.

Analizując wypadki śmiertelne z udziałem rowerzystów w Londynie ETA zauważyła, że ponad połowa z nich to kolizje z ciężarówkami. Kierowcy ciężarówek nie widzą rowerzystów (zresztą nie tylko rowerzystów), ani nie słyszą rowerowych dzwonków albo klaksonów. Ludzie z ETA doszli do wniosku, że trzeba skonstruować klakson, który zagłuszy uliczny hałas.

Nathan Airchime K3HA Shop Test

Cel osiągnięto. The Hornster wykorzystuje najpopularniejszą na kolei w USA syrenę lokomotywy, konkretnie Airchime KH3A o częstotliwości dźwięku w zakresie 261-660 Hz. Jest to syrena pneumatyczna. The Hornster zasila seryjna butla nurkowa ze sprężonym powietrzem. Wożenie ponad 10-kilowej butli pod ciśnieniem nie jest ani lekkie, ani bezpieczne. Ani tanie, The Hornster kosztuje 4995 funtów.

The Hornster - world's loudest bicycle with Airchime KH3A

Ale efekt jest. Głośność The Hornster to 178 dB (dystans ok. 90 cm) i 140 dB (dystans 15 m). Dla porównania lądujący Concorde to 119 dB, startująca rakieta kosmiczna to 190 dB, standardowy klakson ciężarówki to 110 dB, hałas uliczny w Londynie 78 dB, a próg bólu to 130 dB. Ciekawe jekiej wielkości mandat The Hornster potrafi wytworzyć?

Fot. ETA
Fot. ETA

Konstruktorem The Hornster jest Yannick Read. Na Gadżetomanii mogliście już poznać jego wcześniejsze pomysły, czyli rower BOND oraz przyczep(k)ę kempingową QTvan.

Źródło: Wired.com, Environmental Transport Association

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.