Dzwonek rowerowy jest za cichy? The Hornster utoruje drogę cyklistom

Znacie to uczucie, gdy jadąc ścieżką rowerową, zaczynacie mieć wrażenie, że bierzecie udział w jakimś slalomie? Objuczeni zakupami przechodnie, matki z dziećmi, dzieci bez matek i wąsaci hydraulicy rodem z Mario – nagle wszyscy postanawiają sprawdzić, jak fajny może być spacer po ścieżce rowerowej. Co wtedy robić? Trzeba sięgnąć po środki adekwatne do wielkości problemu.

The Hornster - usłyszy Cię cała okolica! (Fot. Wired.com)
The Hornster - usłyszy Cię cała okolica! (Fot. Wired.com)
Łukasz Michalik

Znacie to uczucie, gdy jadąc ścieżką rowerową, zaczynacie mieć wrażenie, że bierzecie udział w jakimś slalomie? Objuczeni zakupami przechodnie, matki z dziećmi, dzieci bez matek i wąsaci hydraulicy rodem z Mario – nagle wszyscy postanawiają sprawdzić, jak fajny może być spacer po ścieżce rowerowej. Co wtedy robić? Trzeba sięgnąć po środki adekwatne do wielkości problemu.

Trudno liczyć na to, by w gwarze ruchu ulicznego standardowy dzwonek rowerowy zrobił na kimkolwiek wrażenie albo przynajmniej ostrzegł i skłonił do ostrożności. Co jednak robić, gdy w troce o bezpieczeństwo chcemy uprzedzić przechodniów o nadjeżdżającym rowerze?

Rozwiązaniem okazuje się mocno podrasowany dzwonek rowerowy The Hornster. Zamiast podnosić głośność o kilka decybeli, producent sięgnął po rozwiązanie ostateczne – przebudował cały rower, tak by zamontować w nim zestaw wydający dźwięk o głośności 178 decybeli. Z  użytecznej odległości 15 metrów głośność gadżetu nadal jest całkiem spora i sięga 140 decybeli.

The Hornster - world's loudest bicycle with Airchime KH3A

Dla porównania, próg bólu wynosi około 130 db, lądujący odrzutowiec to 120 db, a głośność ruchu ulicznego w Londynie to zaledwie 78 db (dla kontrastu sprawdźcie, jak wygląda najcichsze miejsce na świecie). W skład zestawu wchodzą trzy syreny pneumatyczne Airchime KH3A, używane m.in. w lokomotywach i  zasilane z zamontowanej w rowerze butli nurkowej wypełnionej sprężonym powietrzem.

Choć taki zestaw z pewnością nie należy do lekkich, to spokojna jazda po asfaltowej, płaskiej nawierzchni nie powinna sprawiać problemu. Niestety – a może na szczęście – wysyp wyjątkowo głośnych rowerów raczej nam nie grozi. Jeden z istniejących egzemplarzy został wyceniony przez jego twórcę, Yannicka Reada,  na prawie 5 tys. funtów (około 20 tys. złotych).

Źródło: ETAWired

Źródło artykułu:WP Gadżetomania

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.