Microsoft: Internet Explorer 9 będzie blokować reklamy. Świetnie, jest tylko jedno "ale"

Microsoft: Internet Explorer 9 będzie blokować reklamy. Świetnie, jest tylko jedno "ale"08.12.2010 14:29
Reklamy (Fot. Flickr/Philippe Teuwen/Lic. CC by)
Mariusz Kosakowski

Microsoft postanowił ułatwić życie użytkownikom, których pojawiające się w Internecie reklamy doprowadzają do szewskiej pasji. Ma w tym pomóc funkcja w nowym Internet Explorerze 9. Czy rzeczywiście będzie aż tak różowo?

Microsoft postanowił ułatwić życie użytkownikom, których pojawiające się w Internecie reklamy doprowadzają do szewskiej pasji. Ma w tym pomóc funkcja w nowym Internet Explorerze 9. Czy rzeczywiście będzie aż tak różowo?

Microsoft zapowiedział wprowadzenie nowej funkcji w kolejnej wersji swojej przeglądarki – Internet Explorer 9. Rozwiązanie ma stać na straży prywatności użytkowników podczas surfowania w Sieci. Reklamodawcy nie będą mogli śledzić zachowań internautów, gdy ta opcja będzie włączona.

Przykładowo, jeśli użytkownik odwiedzi stronę CNN, teksty lub banery reklamowe, które są dostarczane na nią z innych domen, będą blokowane u źródła (a nie np. tylko ukrywane). Wystarczy, że adres internetowy dostawcy znajdzie się na specjalnej liście - Tracking Protection List (TPL).

Funkcja ta jest łudząco podobna do innej, w którą jest wyposażony Internet Explorer 8. InPrivate również blokuje uporczywe reklamy. Jednak funkcja sama buduje sobie listę na podstawie stron internetowych, które przegląda użytkownik.

W TPL internauta musi określić, które domeny dostarczające reklamy chce zablokować. Robi to, aktywując listy - podobnie jak w AdBlocku Plus. Problem polega na tym, że najprawdopodobniej każdy będzie mógł takie listy przygotowywać.

Mało komu będzie chciało się je analizować. Większość osób dla świętego spokoju zaakceptuje każdą proponowaną listę w całości - także tę dostarczoną przez jakiś popularny serwis WWW (portal, e-sklep...).

Listy takie będą np. "promować" powiązanych z tymi witrynami dostawców reklam. W efekcie tego prywatność mniej doświadczonych, wprowadzonych w błąd internautów będzie chroniona gorzej niż dziś.

Źródło: BusinessInsider

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.