To niesamowite, jak selfie zmienia nasze sprzęty. Najbardziej wpływowa moda ostatnich lat

To niesamowite, jak selfie zmienia nasze sprzęty. Najbardziej wpływowa moda ostatnich lat12.06.2015 17:16
Zdjęcie kobiety pochodzi z serwisu shutterstock.com
Adam Bednarek

Możecie się śmiać z selfie i nazywać je głupim zwyczajem. Ale smartfonowe autoportrety odcisnęły swoje piętno na naszych gadżetach.

Według plotek, przednia kamerka iPhone’a 6s będzie udoskonalona względem poprzedników. Mowa tu o takich bajerach jak rozdzielczość 1080p, slow-motion przy 240 klatkach na sekundę czy dioda doświetlająca. Po co to wszystko? Dla selfie!

I nic dziwnego, bo konkurencja w tym temacie działa niezwykle prężnie. Sony zapowiadając Xperię Z3+ chwali się:

Nowy przedni aparat 5MP z mobilnym czujnikiem obrazu Exmor R™ oznacza, że dzięki Xperii Z3+ można robić jeszcze lepsze selfie w każdym świetle. A 25mm szerokokątny obiektyw jest wręcz idealny dla selfie grupowych.

Telefon do selfie

Asus pokazuje, że ma sprzęt do selfie nie w informacjach prasowych, ale już w nazwie urządzenia - Asus ZenFone Selfie. Dzisiaj to sprzedaje smartfony. Informacja, że telefon nadaje się do selfie.

Selfie ma też przyciągać do gadżetów z Kickstartera. W ten sposób promowało się np. Podo, bezprzewodową kamerkę, czy przyklejającą się do wszystkiego obudowę.

Nie mówiąc już o samym kijku do selfie, który dziś jest zmorą w muzeach, na koncertach czy stadionach, bo stwarza dodatkowe zagrożenie. Może jeszcze nie u nas - choć gadżet można kupić w Biedronce - ale za granicą selfie-stick jest bardzo powszechny i korzysta z niego wielu.

Selfie z drona

Kto wie, może to “dronie”, czyli selfie robione przez drona, sprawi, że każdy będzie chciał mieć drona. Nie po to, żeby nagrywać popisy na rowerze, zabytki czy spacer w górach, tylko żeby strzelić sobie “sweet focie”. Z lotu ptaka.

Nie jestem wrogiem selfie, jest mi to obojętne. Jak ktoś chce, to robi. Ale trudno ukryć zdziwienie patrząc na to, jak autoportrety wpływają na nasze sprzęty.

Bo trochę to… śmieszne.

Nie dziwię się twórcom, że w ten sposób promują swoje urządzenia. Dorzucają niesamowite możliwości do przednich kamer. Chwalą się liczbami. Łechcą próżność - ach, zrobię sobie fotkę lub nagram film w 1080p! To przyciąga. Skoro jest zainteresowanie, to trzeba kuć żelazo póki gorące. Mogę się założyć, że dla wielu hasło "selfie" w opisie będzie wystarczającym argumentem, żeby kupić sprzęt.

Nie rozumiem, że ludzie tego aż tak bardzo potrzebują. Spójrzcie na cytowaną specyfikację przedniego aparatu w iPhone 6s. Tyle bajerów dla prostego zdjęcia, które może zrobić każdy aparat? To nie żaden efektowny krajobraz czy trudna do uchwycenia poza. Selfie jest proste i banalne. Nie potrzeba do tego fajerwerków.

To jak jazda wypasioną kolarzówką do osiedlowego sklepu. Niby można, ale chyba nie do takich wycieczek ten sprzęt powstał, prawda?

Selfie jest wpływową modą, ale też w technologiach kompletnie niepotrzebną. Oczywiście marketing rządzi się swoimi prawami, dlatego coraz to lepszych sprzętów do selfie przybędzie. Bo im lepszy i droższy aparat, tym lepiej wygląda się na zdjęciu, prawda?

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.