Anglicy wydają na gry więcej niż na filmy

Przemysł gier wideo jest aktualnie tak potężny, że wyniki z Wielkiej Brytanii nie powinny nikogo zdziwić. Anglicy wydali w tym roku na gry więcej pieniędzy niż na filmy. I to licząc nie tylko DVD i Blu-ray, ale też bilety do kin.

Fot. Bashed/Flickr
Fot. Bashed/Flickr
Szymon Adamus

30.12.2009 13:00

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Przemysł gier wideo jest aktualnie tak potężny, że wyniki z Wielkiej Brytanii nie powinny nikogo zdziwić. Anglicy wydali w tym roku na gry więcej pieniędzy niż na filmy. I to licząc nie tylko DVD i Blu-ray, ale też bilety do kin.

Angielski The Daily Telegraph donosi, że w dwunastu miesiącach poprzedzających koniec września 2009 angielscy fani wirtualnej rozrywki wydali na gry wideo 1,73 miliarda funtów. W tym samym okresie "zaledwie" 1,2 miliarda funtów poszło do kabz producentów filmowych. Wynik podany przez UK Film Council obejmuje dochody zarówno z biletów do kin, jak i sprzedaży filmów na nośnikach optycznych.

Jak ze wszystkim cyfrowym także z grami wideo parlament ma problemy poglądowe - powiedział Tom Watson, były minister i zapalony gracz. Wielu polityków uważa, że grami wideo bawią się nastoletni chłopcy spędzających całą noc w sypialni strzelając do różnych rzeczy.

Watson zaznacza, że wyniki finansowe wskazują wyraźnie jak poważnie powinien być traktowany ten przemysł. Zwraca też uwagę na dyskusję dotyczącą nieodpowiednich treści w grach wideo.

*Tak, prowadźmy dyskusję na temat takich treści w grach wideo, ale nie piętnujmy całego przemysłu *- powiedział Watson.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.