Apple obrywa, a Samsung zyskuje. Reklamowa rywalizacja gigantów

Kampania promocyjna nowego iPada Pro została ostro skrytykowana przez odbiorców. Samsung szybko zareagował, wykorzystując tę sytuację w swojej reklamie tabletu.

Apple obrywa, a Samsung zyskuje. Reklamowa rywalizacja gigantów
Źródło zdjęć: © Unsplash

16.05.2024 15:53

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Przypomnijmy, że 7 maja zadebiutował iPad Pro z ekranem OLED, reklamowany jako najsmuklejszy produkt Apple’a w historii. Firma wypuściła kontrowersyjny spot zatytułowany "Crush!", w którym prasa hydrauliczna niszczyła instrumenty muzyczne, sprzęt audio, książki, puszki z farbą, telewizory oraz aparaty fotograficzne.

Apple, w ramach swojej akcji promocyjnej, użył prasy hydraulicznej do niszczenia przedmiotów symbolizujących dziedzictwo kulturowe ludzkości. Ta kontrowersyjna reklama wywołała lawinę krytyki ze strony branży kreatywnej, która jest przecież jedną z grup docelowych nowego iPada Pro.

Brytyjski reżyser, scenarzysta i producent Asif Kapadia wyraził swoją opinię na platformie X (dawny Twitter), stwierdzając, że reklama ta jest najlepszym odzwierciedleniem tego, jak firmy technologiczne traktują artystów, muzyków, twórców, pisarzy i filmowców. Według niego, korporacje te wykorzystują i wyciskają z nich wszystko, płacąc niewiele, a następnie przypisują sobie całe zasługi. Jego wypowiedź była tylko jednym z wielu krytycznych komentarzy, które pojawiły się w odpowiedzi na tę reklamę.

W odpowiedzi na falę krytyki Apple przeprosił i wycofał kontrowersyjną reklamę z telewizji. Tymczasem konkurencja nie próżnuje.

Samsung wypuścił klip "UnCrush", w którym artystka przechadza się wśród zniszczonego sprzętu, podnosi zrujnowaną gitarę i zaczyna na niej grać. Reklama tabletu Galaxy Tab S9 kończy się hasłem "Kreatywność nie może zostać zmiażdżona".

Oczywiście Samsung nie odnosi się bezpośrednio do Apple’a, ale nawiązanie jest jasne. Dzięki podobnej palecie kolorów, wideo wygląda jak bezpośrednia kontynuacja reklamy iPada. Na oburzeniu reklamą Apple, najbardziej skorzystał Samsung.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.