Apple pozywa Copperfielda za słowo "magiczny"!

Firma Apple słynie ze skutecznego marketingu, który przejawia się przede wszystkim wmawianiem nam, że ich produkty są rewolucyjne, nawet gdy rozwiązania wykorzystane przez koncern z Cupertino znane są od lat. Czy firma Jobsa może mieć prawa autorskie także do sposobu reklamy?

fot. na lic. CC, flickr.com/by Nina Matthews Photography
fot. na lic. CC, flickr.com/by Nina Matthews Photography
Paweł Żmuda

25.08.2010 17:00

Firma Apple słynie ze skutecznego marketingu, który przejawia się przede wszystkim wmawianiem nam, że ich produkty są rewolucyjne, nawet gdy rozwiązania wykorzystane przez koncern z Cupertino znane są od lat. Czy firma Jobsa może mieć prawa autorskie także do sposobu reklamy?

Odszkodowanie za straty moralne w wysokości 4,2 mln dolarów powstałe w wyniku wykorzystywania słowa "magiczny" przez Davida Copperfielda to najnowszy pomysł na zarobek firmy Apple. Słowo to jest przecież bardzo ważne dla pana Jobsa. Koncern sprzedaje przecież magicznego iPada, a nawet magiczną mysz i magiczny TrackPad.

W oświadczeniu czytamy:

David Copperfield ma prawo do zapewniania rozrywki, jednak nie może wprowadzać swojej publiczności w błąd. W oczach opinii publicznej magia równa się Apple. Pan Copperfield negatywnie wpływa na wizerunek naszej marki i obniża tym samym nasze dochody.

Cóż, cytowana przez nas notka prasowa jest na szczęście jedynie uszczypliwym żartem z polityki i marketingu firmy Apple. Kto wie, może w przyszłości będziemy mogli spodziewać się podobnych pozwów. Tym razem całkiem serio...

Źródło: scoopertino

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.