Audio CD są przereklamowane - wolimy mp3

Audio CD są przereklamowane - wolimy mp3

Fot. RossinaBossioB
Fot. RossinaBossioB
Szymon Adamus
10.03.2009 13:30

Według Jonathana Bergera, profesora z Uniwersytetu Stanford, różnica między plikami muzycznymi mp3 i w (teoretycznie) znacznie lepszej jakości nie jest aż tak duża by przeciętny użytkownik był w stanie ją wychwycić. Albo może ją słyszy, ale i tak wybiera mp3?

Audiofile pewnie teraz łapią się za głowę i szukają wideł by mnie (i profesora Bergera) na nie nabić, ale wyniki eksperymentu są podobno jasne. Studenci wolą mp3.

Według Jonathana Bergera, profesora z Uniwersytetu Stanford, różnica między plikami muzycznymi mp3 i w (teoretycznie) znacznie lepszej jakości nie jest aż tak duża by przeciętny użytkownik był w stanie ją wychwycić. Albo może ją słyszy, ale i tak wybiera mp3?

Audiofile pewnie teraz łapią się za głowę i szukają wideł by mnie (i profesora Bergera) na nie nabić, ale wyniki eksperymentu są podobno jasne. Studenci wolą mp3.

Test polegał na puszczeniu dwóch próbek dźwiękowych. Jednej w formacie mp3, a drugiej w znacznie lepszym jakościowo wydaniu. Okazało się, że studenci biorący udział w eksperymencie chętniej wybierali nagranie mp3.

Oczywiście takie wyniki są dwuznaczne. Nie trzeba przeprowadzać badań na wyższej uczelni by wiedzieć, że młodzi ludzie częściej mają styczność z mp3 odbieranym na słuchawkach niż płytami wysokiej jakości puszczanymi z najlepszej klasy sprzętu na super drogich głośnikach. Możliwe więc, że wybierali oni po prostu to co lepiej znają.

Niemniej to ciekawa zależność. Ciekawe czy w przypadku obrazu byłoby podobnie?

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)