Battlefield: Bad Company 2: wnikliwa analiza graficzna (PS3 vs Xbox 360)

Battlefield: Bad Company 2: wnikliwa analiza graficzna (PS3 vs Xbox 360)08.03.2010 10:19
Battlefield: Bad Company 2: wnikliwa analiza graficzna (PS3 vs Xbox 360)
Mateusz Gajewski

Bardzo lubię serwis Lens of Truth. Nie tylko dlatego, że mają chwytliwą nazwę, która idealnie pasuje do rodzaju działalności jaki prowadzą, ale głównie ze względu na wnikliwe analizy gier wideo, jakie można tam znaleźć. Tym razem na warsztat wrzucono Battlefield: Bad Company 2. Mieliście już okazję zobaczyć screeny porównujące obie wersje, pora na kilka faktów z "Soczewek Prawdy".

Bardzo lubię serwis Lens of Truth. Nie tylko dlatego, że mają chwytliwą nazwę, która idealnie pasuje do rodzaju działalności jaki prowadzą, ale głównie ze względu na wnikliwe analizy gier wideo, jakie można tam znaleźć. Tym razem na warsztat wrzucono Battlefield: Bad Company 2. Mieliście już okazję zobaczyć screeny porównujące obie wersje, pora na kilka faktów z "Soczewek Prawdy".

Jak podaje wyżej wymieniony serwis, Battlefield jest grą, w której wciąż panuje chaos. Wygranym w konfrontacji PS3 - Xbox 360 zostanie ten, który będzie umiał nad tym chaosem zapanować (jest to parafraza jednego z cytatów Napoleona Bonaparte).

Jeśli chodzi o jakość tekstur, to w większości przypadków obie konsole dorównywały sobie poziomem generowanej grafiki. Podobnie jeśli chodzi o efekty świetlne, ale już np. cienie wypadają inaczej. Wg. Lens of Truth w niektórych momentach cień idealnie widoczny w wersji Xbox 360, na PS3 nie był widoczny w ogóle. Sytuacja działała także w drugą stronę - czasami to Xbox 360 nie wyświetlał czegoś, co było na PS3. Obie wersje mają również problemy z anti-aliasingiem, co jest widoczne w wielu momentach gry. Ponadto Xbox 360 miał małe problemy z renderami, co można ponoć zauważyć gołym okiem.

Jeśli chodzi o FPS to momentami (zwłaszcza jeśli chodzi o początek gry i spore zamieszanie na ekranie) Xbox 360 radził sobie lepiej. Obie konsole utrzymują stały poziom 30 klatek na sekundę, jednak podczas dużej zawieruchy PS3 lubi sobie chrupnąć. Czas wczytywania kolejnych poziomów również wypada lepiej na korzyść Xboxa, ze średnią 23-sekund (PS3 27-sekund + obowiązkowa instalacja przy pierwszym uruchomieniu, zajmująca 2-minuty i 21-sekund).

Ostateczny wynik jest jednak remisowy. W podsumowaniu redaktorzy Lens of Truth napisali: Jeśli preferujecie grafikę nad wydajnością to wybierzcie wersję PlayStation 3, ale jeśli wolicie wydajność nad grafiką to kupcie wersję Xbox 360. Sam nic więcej nie mam do dodania. Zostanę przy opinii ekspertów.

PS. Więcej screenów, użytych do porównania znajdziecie pod tym adresem (klik)

Źródło: lensoftruth

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)