Trudno jest jednoznacznie oznaczyć kino Ingmara Bergmana etykietką kina kobiecego. Kobiety były jednak jednym z głównych tematów przewodnich jego twórczości i, jak mówił sam reżyser, stanowiły uniwersum jego filmów. Już niebawem będziemy mieli okazję wejść na chwilę do wspaniałego uniwersum swedzkiego twórcy i zobaczyć, jak ten motyw się uobecniał i jak ewoluował w jego dziełach. W dniach 5 - 9 kwietnia warszawskie kino Muranów zaprezentuje najlepsze filmy mistrza, którego głównymi bohaterkami są właśnie kobiety.
Trudno jest jednoznacznie oznaczyć kino Ingmara Bergmana etykietką kina kobiecego. Kobiety były jednak jednym z głównych tematów przewodnich jego twórczości i, jak mówił sam reżyser, stanowiły uniwersum jego filmów. Już niebawem będziemy mieli okazję wejść na chwilę do wspaniałego uniwersum swedzkiego twórcy i zobaczyć, jak ten motyw się uobecniał i jak ewoluował w jego dziełach. W dniach 5 - 9 kwietnia warszawskie kino Muranów zaprezentuje najlepsze filmy mistrza, którego głównymi bohaterkami są właśnie kobiety.
Podczas przeglądu będziemy mogli obejrzeć zarówno mniej znane i trudno dostępne filmy reżysera, jak na przykład : Kobiety czekają (1952), *Marzenia kobiet *(1955) czy U progu życia (1958), jak również bardziej sztandarowe pozycje, między innymi: Wakacje z Moniką (1953), Milczenie (1963), Personę (1966) oraz *Szepty i krzyki *(1972). Zobaczymy w nich największe muzy reżysera: Liv Ullman, Harriet Andersson, Ingrid Thulin i Bibi Andersson. Pełen program znajdziecie na stronie kina Muranów.