Bez przesady z tym kryzysem...

Stany Zjednoczone kryzys ekonomiczny odczuwają jak na razie najbardziej - tam odbiło się już także na "szeregowych konsumentach". Nawet w USA jednak Święta to okres, kiedy z gotówką mniej się człowiek liczy. Niezależnie od kryzysów i załamań gospodarki.

Bez przesady z tym kryzysem...
K Falernowa

Świetnym na to dowodem są amerykańscy internauci, którzy w dniach 20-21 grudnia 2008 na zakup prezentów online wydali prawie dwa razy więcej, niż w analogicznych dniach ubiegłego roku. Ogólny bilans jednak wskazuje na pewne trudności ekonomiczne: w ostatecznym rozrachunku począwszy od 21 grudnia internauci wydali o 2,3% mniej pieniędzy niż rok temu.

Stany Zjednoczone kryzys ekonomiczny odczuwają jak na razie najbardziej - tam odbiło się już także na "szeregowych konsumentach". Nawet w USA jednak Święta to okres, kiedy z gotówką mniej się człowiek liczy. Niezależnie od kryzysów i załamań gospodarki.

Świetnym na to dowodem są amerykańscy internauci, którzy w dniach 20-21 grudnia 2008 na zakup prezentów online wydali prawie dwa razy więcej, niż w analogicznych dniach ubiegłego roku. Ogólny bilans jednak wskazuje na pewne trudności ekonomiczne: w ostatecznym rozrachunku począwszy od 21 grudnia internauci wydali o 2,3% mniej pieniędzy niż rok temu.

Różnica nie jest duża procentowo, ale komentarze w prasie sugerują jednoznacznie, że jest to najbardziej widoczny efekt kryzysu. Prywatnie się z tą opinia nie zgadzam - kupowanie online ma tą denerwującą cechę, że trzeba jeszcze poczekać na przesyłkę; dlatego podejrzewam, że drastyczny wzrost sprzedaży 20-21 grudnia i spadek po tych dniach wynika z prostego nauczenia się, że lepiej na ostatnią chwilę nie odkładać...

Potwierdza to zresztą comScore - firma specjalizująca się w badaniach cyfrowego świata. W ciągu 5 dni od 1 grudnia 2008, handlowcy osiągnęli przychód 3,74 miliarda USD (co jest wzrostem o 9%, w porównaniu do roku 2007), a w pierwszych 35 dniach sezonu, na przełomie listopada i grudnia (do 5 grudnia 2008) już zdążono wydać 14,92 miliarda dolarów. Zakupów zrobiono więc ogólnie porównywalną ilość, zmienił się jednak okres czasu, w którym ich dokonywano.

Tak czy inaczej jednak, w tym roku na prezenty amerykanie wydali w Sieci łącznie 24,71 miliarda dolarów. W Polsce rzecz jasna wydaliśmy znacznie mniej, ale nasi handlowcy internetowi też narzekać nie mogli: według badań D-Link Technology Trend 14% internautów zamierzało kupić prezenty online wydając na nie 50-500 PLN. Ile osób faktycznie zakupy w Sieci zrobiło, na razie nie wiadomo.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.