Celebryci i startupy. Internetowe inwestycje gwiazd kina i muzyki

Lady Gaga (Fot. Heymusica.com)
Lady Gaga (Fot. Heymusica.com)
Łukasz Michalik

10.11.2011 13:00, aktual.: 14.01.2022 11:39

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Inwestowanie w startupy powszechnie kojarzy się z aniołami biznesu lub funduszami Venture Capital. Okazuje się, że Sieć kusi również ludzi spoza branży, także tych najbardziej znanych. Kto z popularnych gwiazdorów postanowił wyłożyć gotówkę na bines w Internecie?

Lady Gaga i jej kolega z branży – Kanye West – zainwestowali 7,5 mln dolarów w Turntable.fm, społecznościowy serwis muzyczny pozwalający na prezentowanie swoich własnych kompozycji.

Leonardo DiCaprio

Leonardo DiCaprio (Fot. Wikimedia Commons)
Leonardo DiCaprio (Fot. Wikimedia Commons)

Gwiazdor, który mimo wielokrotnego opłakiwania przez fanki po niedokończonym rejsie Titanikiem ma się nadspodziewanie dobrze, zainwestował 4 mln w platformę społecznościową Mobli pozwalającą, jak twierdzą jej twórcy, na „spojrzenie na świat oczami innych”. W rzeczywistości sprowadza się to do oglądania treści o określonej tematyce, jak jedzenie, muzyka, sport czy motoryzacja.

Justin Timberlake

Justin Timberlake (Fot. Wikimedia Commons)
Justin Timberlake (Fot. Wikimedia Commons)

Inwestycję Justina trudno uznać za sukces – zainwestował 2 mln dolarów w MySpace’a. Nieco lepiej wykorzystaną gotówką wydają się za to udziały w serwisie Dekko, który – jak przystało na zbierający pieniądze projekt – obiecuje na swojej stronie złote góry i połączenie obszarów takich, jak militaria, usługi mobilne, gry i badania naukowe, co ma zmienić nasz sposób postrzegania świata.

W praktyce wygląda na to, że będzie to kolejny serwis fotograficzny ;)

Will Ferrell

Will Ferrell (Fot. Wikimedia Commons)
Will Ferrell (Fot. Wikimedia Commons)

Will zainwestował w 2007 roku we własny serwis Funny or Die udostępniający online zabawne klipy. Swoje filmy umieszczają tam również gwiazdy Hollywood, co stanowi magnes na pozostałych użytkowników Internetu.

Filmy poddane są ocenie internautów decydujących, czy klip jest na tyle zabawny, by mógł pozostać w serwisie.

Ashton Kutcher

Ashton Kutcher (Fot. Wikimedia Commons)
Ashton Kutcher (Fot. Wikimedia Commons)

Ashton Kutcher, którego największym osiągnięciem jest jak do tej pory małżeństwo z Demi Moore, aktywnie działa na rynku sieciowych inwestycji.

Jest właścicielem udziałów m.in. w Foursquare, GroupMe, Hipmunk, Chegg, Flipboard, Milk, TinyChat, Fab.com, Path, Airbnb, Optimizely, Blekko i WarbyParker. Ufff. Ashton wie, co to znaczy dywersyfikacja - przynajmniej w ramach jednej branży.

M.C. Hammer

M.C. Hammer (Fot. RadioHamburg.de)
M.C. Hammer (Fot. RadioHamburg.de)

Znany przed laty raper jest nie tylko inwestorem, ale i internetowym przedsiębiorcą. Kilka tygodni temu opisywałem jego projekt nowej wyszukiwarki. Poza własnym biznesem M.C. Hammmer jest również współtwórcą DanceJam - strony prezentującej klipy tańczących użytkowników.

Kim Kardashian

Kim Kardashian (Fot. KimKardashianGallery.info)
Kim Kardashian (Fot. KimKardashianGallery.info)

Kim jest współzałożycielką Shoedazzle – serwisu, który po opłaceniu abonamentu w wysokości 39,95 dol. miesięcznie, regularnie wysyła użytkownikom buty, torebki i biżuterię.

Źródło: Mashable

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)