Celebryci i startupy. Internetowe inwestycje gwiazd kina i muzyki
Inwestowanie w startupy powszechnie kojarzy się z aniołami biznesu lub funduszami Venture Capital. Okazuje się, że Sieć kusi również ludzi spoza branży, także tych najbardziej znanych. Kto z popularnych gwiazdorów postanowił wyłożyć gotówkę na bines w Internecie?
10.11.2011 | aktual.: 14.01.2022 11:39
Lady Gaga i jej kolega z branży – Kanye West – zainwestowali 7,5 mln dolarów w Turntable.fm, społecznościowy serwis muzyczny pozwalający na prezentowanie swoich własnych kompozycji.
Leonardo DiCaprio
Gwiazdor, który mimo wielokrotnego opłakiwania przez fanki po niedokończonym rejsie Titanikiem ma się nadspodziewanie dobrze, zainwestował 4 mln w platformę społecznościową Mobli pozwalającą, jak twierdzą jej twórcy, na „spojrzenie na świat oczami innych”. W rzeczywistości sprowadza się to do oglądania treści o określonej tematyce, jak jedzenie, muzyka, sport czy motoryzacja.
Justin Timberlake
Inwestycję Justina trudno uznać za sukces – zainwestował 2 mln dolarów w MySpace’a. Nieco lepiej wykorzystaną gotówką wydają się za to udziały w serwisie Dekko, który – jak przystało na zbierający pieniądze projekt – obiecuje na swojej stronie złote góry i połączenie obszarów takich, jak militaria, usługi mobilne, gry i badania naukowe, co ma zmienić nasz sposób postrzegania świata.
W praktyce wygląda na to, że będzie to kolejny serwis fotograficzny ;)
Will Ferrell
Will zainwestował w 2007 roku we własny serwis Funny or Die udostępniający online zabawne klipy. Swoje filmy umieszczają tam również gwiazdy Hollywood, co stanowi magnes na pozostałych użytkowników Internetu.
Filmy poddane są ocenie internautów decydujących, czy klip jest na tyle zabawny, by mógł pozostać w serwisie.
Ashton Kutcher
Ashton Kutcher, którego największym osiągnięciem jest jak do tej pory małżeństwo z Demi Moore, aktywnie działa na rynku sieciowych inwestycji.
Jest właścicielem udziałów m.in. w Foursquare, GroupMe, Hipmunk, Chegg, Flipboard, Milk, TinyChat, Fab.com, Path, Airbnb, Optimizely, Blekko i WarbyParker. Ufff. Ashton wie, co to znaczy dywersyfikacja - przynajmniej w ramach jednej branży.
M.C. Hammer
Znany przed laty raper jest nie tylko inwestorem, ale i internetowym przedsiębiorcą. Kilka tygodni temu opisywałem jego projekt nowej wyszukiwarki. Poza własnym biznesem M.C. Hammmer jest również współtwórcą DanceJam - strony prezentującej klipy tańczących użytkowników.
Kim Kardashian
Kim jest współzałożycielką Shoedazzle – serwisu, który po opłaceniu abonamentu w wysokości 39,95 dol. miesięcznie, regularnie wysyła użytkownikom buty, torebki i biżuterię.
Źródło: Mashable