Celebryci w reklamach robią z nas idiotów? Tylko jeżeli sami tego chcemy

Piosenkarze, sportowcy, prezenterzy - od dawna znają się na wszystkim. Czy twórcy kampanii reklamowych mają nas za idiotów, skoro liczą na to, że do zmiany telefonu przekona mnie celebryta?

Celebryci w reklamach robią z nas idiotów? Tylko jeżeli sami tego chcemy 1
Adam Bednarek

Piłkarz na stadionie robi zwody, kopie piłkę, po czym poleca produkty firmy ze sprzętem elektronicznym. Piosenkarze, kierowcy, prezenterzy przechodzą do znanej sieci i mówią: warto!

Niektórzy się oburzają, jak Piotr Gnyp, który pisze wprost: nie róbcie ze mnie idioty. “ Wychodzi mi na to, że działy marketingu mają nas za straszliwych idiotów, dla których bycie sławnym mentalnie zrównuje się z byciem nieomylnym. Jest jeszcze gorsza opcja, że jako naród po prostu kupujemy te bzdury, bo inaczej po co byłoby ciągnąć tę farsę z mówieniem kto w jakiej sieci komórkowej jest”.

Celebryci w reklamach robią z nas idiotów? Tylko jeżeli sami tego chcemy 2

Problem teoretycznie jest poważny. Celebryta nie jest już po to, żeby “być”. On nie reklamuje sieci, on do niej zachęca, występując jako ekspert. Wprawdzie nie wiemy, czy się zna, ale skoro mówi “polecam”, to raczej musi, prawda?

A my wiemy, że on się nie zna. Albo nie mamy stu procentowej pewności, więc i tak nam coś zgrzyta i zastanawiamy się: “mam wybrać telefon lub mieć kredyt w banku tylko dlatego, że wcześniej kupiłem płytę danego muzyka?”.

To głupie?

Być może, ale przecież nie o to w tym wszystkim chodzi. Nie oszukujmy się - nikt nie traktuje Marcina Prokopa czy Czesława Mozila poważnie. Owszem, oni mogą mówić, że zasięg jest super albo że myszka jest wygodna. Wszyscy jednak wiemy, że tego typu informacje i tak trzeba zweryfikować.

Nie rozumiem oburzenia na celebrytów w reklamach z dwóch powodów. Po pierwsze - to nic nowego. Może to źle, że się przyzwyczaiłem i że nie robi to na mnie wrażenia, ale tak już mam. Nie traktuję celebrytów poważnie.

A to dlatego, że wiem, po co oni tam są. Nie tylko dla portali plotkarskich - jest pewnie grupa osób, która chce się dowartościować będąc w sieci, w której teoretycznie są gwiazdy. Widocznie ich to cieszy, jest to ich sprawa.

Celebryci w reklamach robią z nas idiotów? Tylko jeżeli sami tego chcemy 3

I wiem też, że osoby “oburzone” doskonale zdają sobie sprawę z tego, że kampanie z telewizyjnymi gwiazdami nie są dla nich. Zresztą oni żadnych reklam nie potrzebują - wszystkiego dowiedzą się sami, siedząc na forach, pytając prawdziwych ekspertów.

Skąd to oburzenie, gdy w znanej kampanii pojawi się ekspert, skoro dobrze wiedzą, że gwiazda ma tylko świecić twarzą? Wydaje mi się, że to poczucie… opuszczenia. Przecież dokładnie tak samo jest z “hardkorowymi graczami”, którzy powoli zanikają. Oni wiedzą, że gier nie robi się już dla nich, tylko dla wszystkich. Gracz, który przy danej serii spędził tysiąc godzin, dla wydawcy jest tak samo wartościowy jak ten, który konsolę ma od niedawna i myli jeszcze “kółko” z “krzyżykiem”.

Fakt, że jest się ekspertem w danej dziedzinie już nic nie znaczy, bo przyjdzie piosenkarz i jego słowo jest ważniejsze od fachowej wiedzy. A przynajmniej tak wydaje się nie twórcom kampanii reklamowych z celebrytami, nie odbiorcom tych reklam, a wszystkim “oburzonym”.

Celebryci w reklamach robią z nas idiotów? Tylko jeżeli sami tego chcemy 4

I trochę to przykre, że takie osoby same stają pod szyldem “oburzeni na kampanie robiące ze mnie idiotę”, gdy tak naprawdę nic złego się nie dzieje. Nie ma sensu robić z siebie ofiary, bo nikt nas nie ośmiesza. Wszyscy doskonale znaja zasady gry.

Tylko trudno będzie to zrozumieć, jeżeli nie zaakceptuje się faktu, że reklamy nigdy nie będą już dla nas. Ale w końcu my mamy swoje portale, swoje Facebooki i swoje dyskusje. Nie jest źle, prawda?

Źródło artykułu: WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
To skarb ukryty w śmieciach. W USA wyceniono go na ok. 97 mld dol.
To skarb ukryty w śmieciach. W USA wyceniono go na ok. 97 mld dol.
50 lat sadzenia drzew zmieniło klimat kraju. I to dosłownie
50 lat sadzenia drzew zmieniło klimat kraju. I to dosłownie
Zaktualizuj Androida Auto. Jest nowe wydanie
Zaktualizuj Androida Auto. Jest nowe wydanie
Jest coraz mniejsza. Cofają się niebezpieczne zmiany
Jest coraz mniejsza. Cofają się niebezpieczne zmiany
Biofobia narasta. Coraz więcej osób odczuwa lęk i niechęć wobec przyrody
Biofobia narasta. Coraz więcej osób odczuwa lęk i niechęć wobec przyrody
Bezzałogowy "PassAt" Polaków wyruszył w rejs. Ma pokonać Atlantyk
Bezzałogowy "PassAt" Polaków wyruszył w rejs. Ma pokonać Atlantyk
Myślała, że to śmieci. To, co odkryła, ją zdziwiło
Myślała, że to śmieci. To, co odkryła, ją zdziwiło
Nowość w mObywatelu. Skorzystają kolejni użytkownicy
Nowość w mObywatelu. Skorzystają kolejni użytkownicy
Antarktyda: Lodowiec Thwaites w krytycznej fazie destabilizacji
Antarktyda: Lodowiec Thwaites w krytycznej fazie destabilizacji
CERT Orange Polska ostrzega przed nowym oszustwem
CERT Orange Polska ostrzega przed nowym oszustwem
Mroczna przeszłóść. Opuszczone pociągi na Syberii
Mroczna przeszłóść. Opuszczone pociągi na Syberii
Znalazł ten skarb nielegalnie. Uciekł od odpowiedzialności
Znalazł ten skarb nielegalnie. Uciekł od odpowiedzialności
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀