Cervelo P5 - mistrz rowerowej aerodynamiki
Aerodynamika w rowerach tej klasy jest elementem decydującym. Swobodnie zakładając, że profesjonalni zawodnicy korzystający z tego typu pojazdów mają bardzo podobną kondycję, można przypuszczać, że szczegóły konstrukcyjne często decydują o zwycięstwie czy porażce. P5 zaburza tę równowagę w sposób zasadniczy!
29.06.2012 11:57
Aerodynamika w rowerach tej klasy jest elementem decydującym. Swobodnie zakładając, że profesjonalni zawodnicy korzystający z tego typu pojazdów mają bardzo podobną kondycję, można przypuszczać, że szczegóły konstrukcyjne często decydują o zwycięstwie czy porażce. P5 zaburza tę równowagę w sposób zasadniczy!
Kluczem do sukcesu podczas opracowywania profilu roweru jest ukrycie drobnych elementów mechanicznych. W przypadku P5 projektanci dokonali tego w 90%. Dzięki zastosowaniu oprogramowania do symulacji dynamiki płynów oraz tuneli aerodynamicznych wypracowano rower o najmniejszym na świecie współczynniku oporu. Obniżona kierownica, ukryte przewody hamulców hydraulicznych, odpowiednio profilowane siodełko redukujące turbulencje powietrza za rowerem to tylko część innowacyjnych rozwiązań w P5.
Innowacyjny aerobar (kierownica) powstał w manufakturze T3. Wszystkie przewody zostały ukryte wewnątrz aerobaru. Hamulce hydrauliczne pochodzą od Magury i są lżejsze niż inne modele na rynku. Bezobsługowe, pozwalają na montaż dowolnego koła wyścigowego, nawet tego z szerokim profilem. Do czego służy taki rower i ile kosztuje? P5 to rower dla zawodników biorących udział w triathlonie i próbach czasowych. Kosztuje około 20 000 zł, co nie jest ceną wygórowaną ;)
Cervelo P5 preview - Simply Faster
Źródło: Cervelo