Ciężko o prawdziwych fanów na Facebooku

Strona głównaCiężko o prawdziwych fanów na Facebooku
30.11.2009 13:20
Ciężko o prawdziwych fanów na Facebooku
Krzysztof Bartnik
Krzysztof Bartnik

Jednym ze sposobów na budowanie społeczności wokół osób, stron czy organizacji jest stworzenie fanklubu na Facebooku (vBeta.pl też ma swój - zapraszamy!). Okazuje się, że zdobywanie fanów w tym serwisie społecznościowym wcale nie jest proste - statystyki pokazują, że do 77% wszystkich stron dla fanów na Facebooku zapisało się mniej niż tysiąc osób.

Jednym ze sposobów na budowanie społeczności wokół osób, stron czy organizacji jest stworzenie fanklubu na Facebooku (vBeta.pl też ma swój - zapraszamy!). Okazuje się, że zdobywanie fanów w tym serwisie społecznościowym wcale nie jest proste - statystyki pokazują, że do 77% wszystkich stron dla fanów na Facebooku zapisało się mniej niż tysiąc osób.

Pracownicy firmy Sysomos przeanalizowali dane z aż 600 tysięcy fanklubów na Facebooku i zdecydowana większość z nich posiadana średnio jedynie od 10 do 1000 fanów. Tylko 4% wszystkich sprawdzonych stron miało ponad 10 tys. obserwujących, a jedyne 0,047% ponad milion (w sumie 297 witryn).

Rozbijając to na procenty, wyniki przedstawiają się następująco:

  • 95% stron miało ponad 10 fanów
  • 65% stron miało ponad 100 fanów
  • 23% stron miało ponad 1000 fanów
  • 4% stron miało ponad 10 000 fanów
  • 0,76% stron miało ponad 100 000 fanów
  • 0,047% stron miało ponad milion fanów.

Najpopularniejszą stroną na Facebooku jest jego własny fanklub (ponad 5,8 miliona fanów), zaś drugie miejsce przypadło sieci Starbucks (5,1 mln fanów).

Pomimo tego, że Facebook posiada ponad 300 milionów użytkowników, zebranie ich w jedno w miejsce (w tym przypadku fanklub) nie jest prostym zadaniem. Od razu na jaw wyszedł też jeden z powodów takiego stanu rzeczy: strony dla fanów odświeżane są średnio raz na 16 dni. To zdecydowanie za mało, żeby skutecznie zaangażować społeczność.

Źródło: TechCrunch

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)